8,4
Winnaar 2018
Veilig betalen via

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag of is er iets onduidelijk? Kijk dan eens bij onderstaande veelgestelde vragen. Staan jouw vraag en antwoord er niet tussen? Neem dan contact op met Bebsy, haar medewerkers helpen je graag verder!

Bekijk hier de verschillende onderwerpen: 

  1. Het maken van een boeking
  2. Praktische informatie voordat je op reis gaat
  3. Je vlucht, online inchecken en bagage
  4. Aankomst op je bestemming en transfers
  5. Je accommodatie
  6. Je huurauto
  7. Verzekeringen 
  8. Bebsy lidmaatschap en account
  9. Opmerkingen en klachten

1. Het maken van een boeking

Hoe maak ik een boeking? 

Je kunt de reis en datum van jouw keuze reserveren door te klikken op de knop "deze reis nu boeken" op de productpagina. Dan kom je meteen in het boekingsproces zodat je de reis kunt reserveren. De reizen van Bebsy bestaan uit een losse vlucht + een losse accommodatie. Als eerste dien je te selecteren of je al Bebsy lid bent dan wel wilt worden. Als Bebsy lid ontvang je € 20,- extra korting per boeking. Ook kun je hier optioneel ruimbagage, transfers of verzekeringen bijboeken. Klik daarna onderin op “volgende stap” om hier al je gegevens in te vullen en akkoord te gaan met onze voorwaarden en privacyverklaring. Belangrijk hierbij is om de namen in te vullen zoals deze ook op je reisdocument (paspoort of identiteitskaart staan)! Daarna kun je de boeking afronden en krijg je de betaalmogelijkheden. Als je liever telefonisch wilt reserveren dan is dat vanzelfsprekend ook mogelijk op 020-7009406.

Welke naam moet ik invullen bij reizigers? 

Bij de reizigersnamen moet je de namen invullen op exact dezelfde manier als hoe ze vermeld staan in je paspoort of op je identiteitskaart waarmee je gaat reizen. Gebruik dus ook geen initialen. Indien de naam op het ticket afwijkt van de naam in je reisdocument kun je mogelijk niet toegalaten worden op de vlucht of worden er door de luchtvaartmaatschappij en ons kosten gerekend om dit aan te passen.

Kan ik een kamertype of verzorgingstype aanpassen?

Bij sommige accommodaties is het mogelijk om het kamertype of het verzorgingstype aan te passen. De standaard prijstabel is gebaseerd of de voordeligste combinatie die beschikbaar is. Boven de prijstabel kan je andere selecties maken en bijvoorbeeld logies & ontbijt selecteren i.p.v. logies.

Als ik een reservering maak, is deze dan definitief? 

De reservering is definitief als je het hele boekingsproces hebt doorlopen, (aan)betaald hebt en wij de reis hebben vastgelegd. Na je betaling controleert Bebsy de beschikbaarheid en boekt de reis gelijk in bij de accommodatie en luchtvaartmaatschappij. Aangezien Bebsy op basis van beschikbaarheid werkt kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat er geen beschikbaarheid is. Om de kans hierop te verkleinen is het van belang de betaling gelijk tijdens het boeken of zo spoedig mogelijk daarna te voldoen. Mocht er onverhoopt toch gebeuren, dan nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om eventuele alternatieven te bespreken. Wanneer je geen gebruik van een alternatief wenst te maken dan annuleren we de reservering uiteraard kosteloos. 

Vanaf welke leeftijd kan ik een reis boeken? 

Je moet minimaal 18 jaar oud zijn om een reis op onze website te boeken. Indien je jonger bent moet je aantonen dat je ouders of voogd toestemming hiervoor geven. Om te boeken kun je telefonisch of per email contact met ons opnemen.

Mag ik een baby, kind en/of minderjarige met een andere achternaam mee op vakantie nemen?

Ja dat mag, hetzij onder voorwaarden. Indien je met een baby, kind of met een minderjarige onder de 15 jaar op reis gaat en deze heeft een andere achternaam dan jezelf, dan is het verplicht dat je een ondertekende Engelstalige verklaring bij je hebt waarin staat dat de achterblijvende ouder (die wel dezelfde achternaam draagt) het kind of minderjarige toestemming verleent om de reis te maken. Bij deze verklaring dient een kopie van het paspoort van de toestemminggever gevoegd te worden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bij je hebben van de juiste en volledige documenten.

Wanneer en hoe moet ik betalen voor mijn reis?

Aangezien Bebsy boekt op basis van beschikbaarheid en de reis pas inboekt bij de accommodatie en de luchtvaartmaatschappij zodra we (aan)betaling ontvangen is, is het van groot belang de betaling zo spoedig mogelijk te voldoen. Aan het eind van het boekingsproces krijg je meestal gelijk de mogelijkheid om de betaling te voldoen. Je kan betalen via IDEAL, MasterCard, VISA, Bancontact Mr Cash of factuur. Voor sommige betalingsmethoden rekenen we een toeslag. Dit wordt op de betalingspagina aangegeven. Reden hiervan is, is dat sommige betalingsmethoden ons ook kosten doorrekenen en om onze interne processen zo efficiënt mogelijk te houden. Daardoor kunnen we de reizen zeer betaalbaar voor je houden. Indien je niet betaald aan het eind van het boekingsproces ontvang je bij de factuur een betalingslink waarmee je de betaling alsnog via één van deze betaalmethoden kunt voldoen. Uiteraard kun je ook een bankoverschrijving doen naar NL65RABO0134200810 t.n.v. Clicksupply Travel BV.  

Kan ik mijn boeking wijzigen?

Boekingen zijn helaas vaak niet meer (kosteloos) te wijzigen nadat wij de boeking hebben vastgelegd. Luchtvaartmaatschappijen en accommodaties rekenen (soms hoge) kosten voor een wijziging naar een andere datum of voor het wijzigen van een naam (dit kan zowel een schrijffout in je eigen naam of een wijziging naar een ander persoon betreffen). Controleer dus alle gegevens goed voordat je tot boeken over gaat. Indien je toch iets wilt wijzigen kun je contact met Bebsy opnemen.

Kan ik mijn boeking annuleren?

Boekingen die wij maken bij luchtvaartmaatschappijen en accommodaties zijn non-refundable, wat inhoudt dat er geen terugbetaling bij annulering zal plaatsvinden. Indien je toch wilt annuleren, kun je dit schriftelijk doen via info@bebsy.nl. 

Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

Bebsy.nl streeft ernaar de reisbescheiden uiterlijk twee weken voor vertrek per e-mail te versturen. Mocht je een boeking maken waarbij het vertrek binnen deze twee weken ligt dan ontvang je deze zo spoedig mogelijk. Indien je een Bebsy account hebt, kun je ook daar je reisbescheiden opvragen zodra deze beschikbaar zijn. In de reisbescheiden email vindt je instructies over het van te voren online inchecken bij de luchtvaartmaatschappij en vindt je alle vouchers die je tijdens je vakantie nodig hebt en moet inleveren bij de reisdienstverschaffer. Print deze dus uit en neem ze mee op reis.

Ik heb een andere nationaliteit of woon in een ander land dan Nederland. Mag ik bij Bebsy boeken?

Bebsy.nl is er voor iedereen! Het maakt dus niet uit waar je woont of welke nationaliteit je hebt. Let er wel op dat je zelf controleert welk type reisdocument of visum je nodig hebt voor het land van je bestemming.

2. Praktische informatie voordat je op reis gaat

Zijn er gezondheidsadviezen of inentingen nodig?

Je dient zelf te controleren of voor je vakantiebestemming gezondheidsadviezen gelden en/of er verplichte of aanbevolen inentingen zijn. Dit kun je controleren bij sommige huisartsen, GGD, het Ministerie van Volksgezondheid of het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering (www.lcr.nl). 

Welk reisdocument heb ik nodig? 

Reizen binnen de EU kan met een paspoort of identiteitskaart indien je de Nederlandse nationaliteit hebt. Reizen buiten de EU kan alleen met een paspoort. Voor veel vakantiebestemmingen dient het paspoort of de identiteitskaart een bepaalde geldigheidsduur te hebben na terugkomst van de reis. Het is dan ook noodzakelijk goed te controleren of je paspoort en/of identiteitskaart hieraan voldoet. Je bent hiervoor zelf verantwoordelijk. Vergeet ook zeker je rijbewijs niet indien je een Fly & Drive hebt geboekt of van plan bent zelf een auto te huren! Net als in Nederland ben je verplicht altijd een identiteitsbewijs bij je te hebben. Ook kinderen hebben een eigen reisdocument nodig. Indien je niet de Nederlandse nationaliteit hebt, controleer dan ook goed of er andere vereisen zijn.

Heb ik een visum nodig?

Voor sommige bestemmingen is een visum vereist. Controleer dit altijd goed op de website van de ambassade van het land waar je naar toe gaat of er voor jouw nationaliteit een visum vereist is en hoe je deze in je bezit kunt krijgen. Voor reizen naar de Verenigde Staten is een ESTA vereist om toe te worden gelaten tot de vlucht en het land. Deze kun je hier aanvragen.

Kan ik reizen met een nooddocument? 

Het is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk om op de luchthaven van vertrek een nooddocument te kopen bij de Koninklijke Marechaussee. Indien dit mogelijk is dien je wel over een aantal benodigde documenten te beschikken. Je vindt hierover meer informatie op rijksoverheid

Wat moet ik meenemen als ik met een kind reis met een andere achternaam? 

Indien je met een baby, kind of met een minderjarige onder de 15 jaar op reis gaat en deze heeft een andere achternaam dan jezelf, dan is het verplicht dat je een ondertekende Engelstalige verklaring bij je hebt waarin staat dat de achterblijvende ouder (die wel dezelfde achternaam draagt) het kind of minderjarige toestemming verleent om de reis te maken. Bij deze verklaring dient een kopie van het paspoort van de toestemminggever gevoegd te worden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bij je hebben van de juiste en volledige documenten.

Wat mag ik een land invoeren en uitvoeren?

Sommige producten of valuta dienen te worden aangegeven bij de douane voordat deze mogen worden uitgevoerd of kan dit alleen in bepaalde hoeveelheden. Sommige producten of souvenirs mogen helemaal niet worden uitgevoerd en kan het zelfs strafbaar zijn om deze uit te willen voeren. Denk dan voornamelijk aan souvenirs afkomstig van dieren of planten. Voor informatie over de in- en uitvoer van goederen en gelden ga je naar de website van de douane

Hoe kom ik aan informatie over het land van de bestemming?

Indien je naar een voor jou onbekende bestemming afreist raden we je aan om je enigszins te bekend te maken met de plaatselijke gebruiken, cultuur en/of religie. Dit kan vaak onbegrip wegnemen waardoor je meer kunt genieten. 

Is er reisleiding ter plaatse aanwezig?

Bebsy heeft ter plaatse geen reisleiding. Wel zijn wij uiteraard telefonisch te bereiken indien je een vraag hebt of met een probleem zit en dan proberen we je uiteraard zo goed mogelijk te helpen.

3. Je vlucht, online inchecken en bagage

Door wie wordt de vlucht uitgevoerd?

De vluchten die wij op onze website publiceren worden uitgevoerd door bekende lowcost airlines. Bebsy vermeld in het boekingsproces altijd, met uitzondering van de verrassingsreizen, met welke luchtvaartmaatschappij je vliegt.

Kunnen de tijden van mijn vlucht nog veranderen?

De vluchtinformatie die wordt getoond op Bebsy zijn de gegevens die op dat moment bij ons bekend zijn en worden doorgegeven door de betreffende luchtvaartmaatschappij. Bij lowcost airlines en chartervluchten is het mogelijk dat in sommige gevallen nog een wijziging kan plaatsvinden. Indien zich een wijziging voordoet dan informeren wij je hierover. Controleer altijd kort voor vertrek nog de actuele vluchttijden op de website van de luchthaven of in je online boeking bij de luchtvaartmaatschappij.

Hoe kan ik online inchecken voor mijn vluchten?

Bij veel luchtvaartmaatschappijen is het verplicht om van te voren online in te checken. Elke maatschappij hanteert hiervoor haar eigen werkwijze en regels. Bebsy stuurt bij haar reisbescheiden hier instructies voor mee die je op dient te volgen. Je dient zowel voor je heen- als voor je terugvlucht vooraf online in te checken. Let op dat dit soms niet tegelijkertijd kan en je voor de terugvlucht pas op een later moment kunt inchecken! Indien je niet online incheckt, rekenen sommige luchtvaartmaatschappijen kosten aan je door. Je bent zelf verantwoordelijk om online in te checken en Bebsy is niet aansprakelijk indien je dit niet doet en je kosten maakt als gevolg hier van.

Moet ik van te voren stoelen reserveren?

Vooraf stoelen reserveren is niet noodzakelijk. Tijdens het online inchecken krijg je gratis stoelen toegewezen. Als je in een eerder stadium zelf stoelen wilt reserveren worden hier kosten voor berekend. Je bent er dan echter wel zeker van dat je naast elkaar kunt zitten of op de door jou gewenste rij kunt zitten.

Wat mag ik aan handbagage meenemen?

De reizen die Bebsy op haar website toont zijn inclusief handbagage. Ruimbagage is hier niet bij inbegrepen. Elke luchtvaartmaatschappij hanteert haar eigen regels voor handbagage met betrekking tot gewicht en formaat. Bebsy toont tijdens het boekingsproces middels een informatie pop up blokje wat de regels voor de door jou gekozen luchtvaartmaatschappij zijn. Ook kun je op onze bagagepagina de regels van jouw maatschappij inzien. Luchtvaartmaatschappijen houden altijd het recht de regels hieromtrent te wijzigen. Controleer daarom voor vertrek altijd even of de regels niet gewijzigd zijn.

Mat mag ik aan ruimbagage meenemen?

Ruimbagage is niet standaard inbegrepen bij de reizen van Bebsy. Wel heb je de mogelijkheid ruimbagage bij te boeken. De gewichtsopties en prijzen hiervan worden tijdens het boekingsproces getoond. Ook kun je tijdens het online inchecken alsnog ruimbagage bijboeken indien gewenst. Let op dat luchtvaartmaatschappijen extra kosten rekenen indien je het maximale toegestane gewicht overschrijdt. 

Mag ik vloeistoffen meenemen in mijn handbagage?

In verband met verscherpte veiligheidsmaatregelen mogen vloeibare stoffen slechts beperkt in de handbagage worden meegenomen: maximaal 100 ml per verpakking en maximaal 1 liter in totaal. Dit alles dient te zijn verpakt in een doorzichtige afsluitbare zak van ca. 20 bij 20 cm (verkrijgbaar op de luchthaven). Onder vloeistoffen worden niet alleen water en andere drankjes voor consumptie verstaan maar ook gels, pasta’s, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen hier ook onder dus houd daar rekening mee. Je kunt speciale mini- of navulverpakkingen kopen bij de drogist. Als je grotere hoeveelheden mee wilt nemen dien je ruimbagage bij te boeken. 

Mag ik op luchthaven gekochte goederen meenemen in het vliegtuig?

Vloeistoffen die op de luchthaven zijn gekocht in tax free winkels worden na afrekening in een verzegelde tas aan je overhandigd. Wacht met het verbreken van de zegels tot na de laatste controle op de luchthaven.

Heb ik recht op vergoeding bij vertraging? 

Afhankelijk van de aard en de duur van de vertraging kun je bij de luchtvaartmaatschappij aanspraak maken op een vergoeding. Uitgesloten hiervan zijn overmacht redenen zoals onaangekondigde stakingen, (sneeuw)stormen, terrorisme en aswolken door vulkaanuitbarstingen.
- Lengte van de vlucht: 1500 km of minder / Vertraging bij aankomst: meer dan 3 uur / Compensatie: € 250,-
- Lengte van de vlucht: 1500 – 3500 km / Vertraging bij aankomst: meer dan 3 uur / Compensatie: € 400,-
- Lengte van de vlucht: meer dan 3500 km / Vertraging bij aankomst: meer dan 3 – 4 uur / Compensatie: € 300,-
- Lengte van de vlucht: meer dan 3500 km / Vertraging bij aankomst: meer dan 4 uur / Compensatie: € 600,-
Op internet zijn verschillende voorbeeldbrieven (bijvoorbeeld op de website van de ANWB) te vinden die je naar de luchtvaartmaatschappij kunt sturen om de claim in te dienen.

4. Aankomst op je bestemming en transfers

Mijn bagage is beschadigd of is verloren. Wat moet ik doen?

Indien de bagage niet of beschadigd is aangekomen op de luchthaven van aankomst, dient er ter plekke een PIR-rapport te worden opgemaakt. Doe dit bij de balie waar je beschadigingen en vermissingen kunt aangeven, nog voordat je de controle passeert. Hiervoor is je boarding pass (instapkaart) met het zogenaamde claimbiljet nodig. Deze dient dan ook bewaard te worden totdat de bagage (onbeschadigd) is aangekomen. Wij raden je aan om een reisverzekering af te sluiten voor dit soort gebeurtenissen. Het kan voorkomen dat de bagage door een fout niet op de vlucht is meegekomen. De luchtvaartmaatschappij dient dan deze zo spoedig mogelijk alsnog op de bestemming af te leveren. Dit kan echter enkele dagen duren. In sommige gevallen wordt de bagage pas weer afgeleverd bij terugkomst. De luchtvaartmaatschappij dient de kosten te vergoeden wegens het aanschaffen op de bestemming van benodigde kleding, toiletspullen en andere benodigdheden. 

Ik heb een transfer bijgeboekt. Hoe werkt dat? 

Als je een transfer hebt bijgeboekt via Bebsy, ontvang je hier een voucher voor. Print zowel de voucher voor de heen transfer als voor de terug transfer uit en neem deze mee op reis. Hierop staat belangrijke informatie over de locatie waar de transfer is te vinden en vind je er contactgegevens. We raden je aan de informatie op de voucher aandachtig door te lezen.

Ik kan mijn transfer niet vinden. Wat moet ik doen? 

Vervelend natuurlijk als je je transfer niet kunt vinden! Echter, geen paniek. Op de voucher staat een telefoonnummer dat je kunt bellen. Zij helpen je graag verder om deze te vinden.

Ik heb geen transfer bijgeboekt. Hoe kom ik bij de accommodatie? 

Indien je geen transfer hebt bijgeboekt dan zal je ter plaatse zelf je eigen vervoer van de luchthaven naar de accommodatie moeten regelen. Op veel bestemmingen is het openbaar vervoer goed geregeld. Zoek van te voren goed uit op welke manier je van de luchthaven bij het hotel kunt komen met het openbaar vervoer. Een andere optie is een taxi te nemen. 

Wat moet ik doen bij vluchtvertraging als ik een transfer heb geboekt? 

In het geval je vlucht vertraagd raakt, dien je contact op te nemen met het nummer dat op je transfer voucher vermeld staat zodat ze op de hoogte zijn van je latere aankomst.

5. Je accommodatie

Vanaf hoe laat kan ik inchecken en moet ik uitchecken?

Elke accommodatie hanteert een eigen incheckbeleid. Bij sommige accommodaties kun je al vanaf 12.00 uur inchecken en bij andere pas vanaf 16.00 uur. Echter indien de kamer al gereed is voor nieuwe gasten zullen ze je zeker al eerder een kamer geven. Mocht je kamer nog niet gereed zijn dan kan je vaak je bagage bij de receptie achterlaten. Om in te checken heb je de hotelvoucher en je reisdocument nodig. Op de laatste dag van je verblijf moet je meestal tussen 10.00 en 12.00 uur uitchecken. Na het uitchecken mag je vaak alleen nog gebruik maken van de lounge en/of aanwezige bar, van andere faciliteiten kan je geen gebruik meer maken. Je bagage kan je ook in dit geval vaak achterlaten bij de receptie. 

Wat moet ik doen als ik later aankom dan gepland?

Bij de meeste accommodaties maakt het niet uit als je wat later aankomt en kun je gewoon inchecken. Bij sommige appartementen of kleinere hotels is het soms handig het hotel te informeren wanneer je op de voucher bepaalde openingstijden van de receptie ziet staan die afwijken van jouw aankomsttijd. Neem in dat geval even contact op met de accommodatie. Indien je door extreme omstandigheden echt een dag later aankomt is het absoluut noodzakelijk ons hierover te informeren. 

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van faciliteiten?

De meeste faciliteiten die door een accommodatie worden aangeboden zijn kosteloos te gebruiken. Echter voor sommige faciliteiten worden ter plaatse kosten gerekend. Denk hierbij aan de minibar, spa- en wellnessfaciliteiten of bepaalde sporten. Indien er kosten worden berekend voor het gebruik van een faciliteit dan wordt dit vooraf aangegeven bij de accommodatie.

Zijn de accommodaties rolstoeltoegankelijk en mindervalide vriendelijk? 

Sommige hotels hebben kamers beschikbaar voor mindervaliden of die rolstoelvriendelijk zijn. Dit zoeken wij aan de hand van jouw persoonlijke behoeften graag voor je uit. Heb je hier vragen over? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag verder. 

Geven de foto’s de werkelijke situatie weer in de accommodatie? 

De foto’s op Bebsy zijn gemaakt door de accommodatieverschaffer en zijn een momentopname. Vanwege de bouw van het complex kunnen kamers verschillende afmetingen hebben en worden er verschillende kamertypes aangeboden. Bebsy toont soms verschillende kamertype foto’s op haar site toont aangezien deze te selecteren zijn als upgrade in de prijstabel. De basisprijs is echter altijd gebaseerd op het goedkoopste kamertype.

Hoe wordt een accommodatie geclassificeerd? 

Bebsy hanteert dezelfde classificatie zoals deze door de betreffende autoriteiten in het land van de bestemming is toegekend. Niet zelden hanteren deze autoriteiten subjectieve criteria, gebaseerd op de plaatselijke normen en waarden, faciliteiten, sfeer enzovoort. Je dient hier dan ook rekening mee te houden bij het boeken van de accommodatie. Het kan dan ook voorkomen dat een driesterrenhotel in het buitenland niet vergelijkbaar is met een hotel met dezelfde classificering in Nederland.

Wat houden de verzorgingstypes in?

Logies houdt in dat er geen maaltijden zijn inbegrepen. Je zult dus zelf voor je maaltijden moeten zorgen. Logies en ontbijt houdt in dat je enkel ontbijt krijgt. Bij half pension krijg je ontbijt en diner. Bij vol pension zijn alle maaltijden inbegrepen: ontbijt, lunch en diner. Bij sommige hotels wordt aangegeven dat drankjes tijdens de maaltijden ook inbegrepen zijn. Als dit het geval is wordt dit duidelijk vermeld Als laatste bieden sommige hotels All Inclusive verblijven aan. Dan zijn naast de maaltijden ook drankjes en soms nog andere extra’s inbegrepen gedurende bepaalde tijden. Elk hotel heeft daarin zijn eigen regels die ter plaatse aangegeven worden. 

Hoe worden de maaltijden aangeboden?

Dit ligt aan de accommodatie en het restaurant. In veel accommodaties wordt het eten in de vorm van een buffet aangeboden. Dit betekent dat je zelf je maaltijden opschept. Sommige andere accommodaties serveren de maaltijd aan tafel.

Kan ik het hotel informeren over bepaalde dieetwensen of allergieën? 

Als je bepaalde dieetwensen of allergieën hebt, kun je contact met Bebsy of het hotel opnemen zodat er gekeken kan worden of het hotel je in je behoeftes kan voorzien.

Gelden er kledingvoorschriften in de accommodatie?

Ja, dat kan soms voorkomen. In veel accommodaties gelden er kledingvoorschriften. Er wordt dan van je verwacht dat je in gepaste kleding in het restaurant verschijnt (bijvoorbeeld geen bad- of strandkleding).

Ik heb een ontbijt, lunch of diner gemist. Kan ik restitutie krijgen?

Nee. Indien je een late heenvlucht en/of vroege terugvlucht hebt, waardoor je het diner op de eerste dag en/of het ontbijt op de laatste dag en/of andere drankjes en hapjes mist, kan geen restitutie van de niet genoten maaltijden en versnaperingen plaatsvinden.

6. Je huurauto

Welke huurauto is inbegrepen bij mijn geboekte Fly & Drive?

De huurauto die je tot je beschikking krijgt is afhankelijk van de beschikbaarheid van de auto's. Het gaat om een categorie A auto zoals een Hyundai I10, een Fiat Panda of een soortgelijke auto. Ook een luxere auto kan Bebsy gemakkelijk voor je bijboeken. Neem daarvoor contact op met haar collega’s van de klantenservice, ze helpen je graag aan meer informatie.

Wat is inbegrepen of meeverzekerd bij de autohuur?

In het algemeen zijn de volgende zaken inbegrepen: verzekering van derden, diefstalverzekering (je moet dan nog wel de sleutel in je bezit hebben),belasting, luchthaventoeslag, wegenbelastingtoeslag, wegenwachtkosten. Wil je precies weten wat inbegrepen is bij jouw reis, neem dan contact op met Bebsy. Er geldt dus wel een eigen risico.

Is het mogelijk om het eigen risico af te kopen?

Er is een standaard (CDW) verzekering van toepassing met een eigen risico. De hoogte van het eigen risico kan variëren van €300,- tot circa €3000,- en is afhankelijk van de maatschappij, de categorie auto en de reisduur. Een hogere categorie auto en een lange reisduur kent een hoger eigen risico. De afkoop van het eigen risico is optioneel bij te boeken of ter plaatse af te sluiten. De volledige bescherming omvat het restitutieplan, ramen, spiegels, wielen, banden, administratie, pechkosten en de eigen risico diefstal.

Is een creditcard verplicht als ik een auto wil huren?

Ja, om de huurauto mee te kunnen krijgen is het verplicht in het bezit te zijn van een creditcard. De naam van de bestuurder moet overeenkomen met de naam op deze kaart!

Moet ik een borg betalen als ik een auto wil huren?

Voor een huurauto dien je ter plekke (vooraf) vrijwel altijd een borg te betalen. Het precieze bedrag is afhankelijk van de bestemming en de verhuurmaatschappij. Hiervoor heb je een credit card nodig die op naam van de bestuurder staat. Neem gerust contact op met Bebsy, mocht je het precieze bedrag graag vooraf willen weten. Bebsy heeft trouwens ook nog een handige tip voor je: maak vooraf foto’s van eventuele bestaande schade. Zo ontstaan er geen misverstanden bij het inleveren van de auto.

Welke brandstofregeling is van toepassing als ik een auto huur via Bebsy?

Je huurauto wordt meestal aangeboden op basis van Vol tot Vol of Pre-paid, afhankelijk van de bestemming, verhuurmaatschappij en klasse. In het geval van Vol tot Vol ontvang je de huurauto met een volle brandstoftank en moet je deze ook weer met een volle tank inleveren, anders betaal je extra kosten voor het bijtanken. Bij Pre-paid dien je benzine en een eventuele servicetoeslag te betalen bij het ophalen van de huurauto. Houd hier dus rekening mee bij aankomst! De brandstofregeling die van toepassing is op jouw reis kun je vinden op de bevestigingsvoucher.

Hoe zit het met het ophalen en terugbrengen van de huurauto?

De huurauto staat voor je klaar op de luchthaven. Op sommige locaties wordt je eerst met een transfer naar de verhuurlocatie in de nabijheid van de luchthaven gebracht om daar je auto op te kunnen halen. Hier breng je de auto ook weer terug bij vertrek. De auto kun je ophalen bij de desbetreffende verhuurmaatschappij op vertoon van je voucher. Print deze dus altijd uit en neem hem mee op reis.

Welke eisen worden gesteld aan de bestuurder van huurauto's?

Op de meeste bestemmingen dient de bestuurder van de auto minimaal 25 en maximaal 99 jaar oud te zijn. Alle bestuurders moeten minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een volledig rijbewijs zonder significante aantekeningen. Per boeking is het mogelijk om maximaal 1 chauffeur op te geven als hoofdbestuurder. Wil je gebruik maken van meerdere chauffeurs? Dit is vaak mogelijk tegen een toeslag. Neem hiervoor contact op met Bebsy. Let op: Om de huurauto mee te kunnen krijgen dien je in het bezit te zijn van een creditcard. De naam van de hoofdbestuurder moet overeenkomen met de naam op de kaart.

Ik ben jonger dan 25 maar zou toch graag een auto willen huren. Welke voorwaarden zijn dan van toepassing?

Voor chauffeurs van 21 tot en met 24 jaar is het mogelijk dat er andere voorwaarden van toepassing zijn. Soms wordt er bijvoorbeeld een extra toeslag gerekend. Deze voorwaarden verschillen bovendien per verhuurmaatschappij. Voor meer informatie over deze voorwaarden kun je contact opnemen met Bebsy.

Ik ben ouder dan 65 maar zou toch graag een auto willen huren. Welke voorwaarden zijn dan van toepassing?

Voor chauffeurs ouder dan 65 jaar is het mogelijk dat er andere voorwaarden van toepassing zijn. Soms wordt er bijvoorbeeld een extra toeslag gerekend. Deze voorwaarden verschillen bovendien per verhuurmaatschappij. Voor meer informatie over deze voorwaarden kun je contact opnemen met Bebsy.

7. Verzekeringen

Kan ik bij Bebsy een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten?

Het is mogelijk om tijdens het boekingsproces een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Om onbezorgd op vakantie te gaan is het raadzaam deze verzekeringen af te sluiten. Onverwachte en vervelende gebeurtenissen kunnen zich helaas altijd voordoen en het is dan prettig om te weten dat je een verzekering hebt die eventuele schade kan afdekken. Bebsy breng de verzekering onder bij haar partner Unigarant. 

Wat houdt een annuleringsverzekering in?

Een annuleringsverzekering is een verzekering voor de financiële schade als gevolg van het moeten annuleren van je reis. De annuleringsverzekering die je bij Bebsy bijboekt bevat de module voor de samengestelde reis. Op het moment dat je bij annulering een rekening van ons ontvangt, kun je deze declareren bij de verzekeringsmaatschappij Unigarant. Let op: de annulering moet dan wel onder de annuleringsvoorwaarden en onder valide redenen voor dekking vallen. 
De actuele voorwaarden en dekkingen vindt je hier:
Verzekeringen afgesloten t/m 31 juli 2018:
https://www.unigarant.nl/globalassets/media/voorwaarden/unigarant/reis-annulering-kra-ugh
Verzekeringen afgesloten vanaf 01 augustus 2018:
https://www.unigarant.nl/globalassets/media/voorwaarden/unigarant/reis-annulering-kra-ugi.pdf

Wat houdt een reisverzekering in?

Een reisverzekering is een verzekering voor jou en je eigendommen tijdens uw vakantie. De reisverzekering die we bij Bebsy.nl aanbieden biedt een standaard uitgebreide dekking inclusief ongevallen, medische kosten en bagage (excl. geld & hobby- en sportuitrustingen). Op het moment dat er financiële schade is kun je deze declareren bij de verzekeringsmaatschappij Unigarant.
De actuele voorwaarden en dekkingen vindt je hier:
Verzekeringen afgesloten t/m 31 juli 2018:
https://www.unigarant.nl/globalassets/media/voorwaarden/unigarant/reis-annulering-kra-ugh
Verzekeringen afgesloten vanaf 01 augustus 2018:
https://www.unigarant.nl/globalassets/media/voorwaarden/unigarant/reis-annulering-kra-ugi.pdf 

Tot wanneer kan ik een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten?

Het is mogelijk om tijdens het boekingsproces een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Een reisverzekering kunnen wij nog tot de dag voor vertrek voor je bijboeken. Een annuleringsverzekering moet je gelijk bij boeking afsluiten of uiterlijk tot 5 dagen na boeking. Dit omdat de dekking al gelijk ingaat op het moment van boeken. 

Hoe kan ik een schade indienen bij de verzekeringsmaatschappij?

In het vervelende geval je een beroep moet doen op de verzekering kun je hier een schadeformulier downloaden en invullen. Als polisnummer kun je het Bebsy reserveringsnummer invullen dat op je factuur staat (B-xxxxx). Vervolgens kun je dit samen met begeleidende documenten die nodig zijn voor de afhandeling opsturen naar het adres van Unigarant wat op het formulier staat. Unigarant zal de schade vervolgens met je afhandelen.

8. Bebsy lidmaatschap en account 

Moet ik lid worden om een reis te kunnen boeken?

Nee, dit is absoluut niet nodig. Je kun er ook gewoon voor kiezen om door te gaan met boeken zonder lid te worden. Echter loop je dan wel de mooie voordelen mis.

Is lid worden gratis? 

Ja, lid worden van Bebsy is geheel kosteloos. 

Hoe kan ik lid worden?

Je kan op twee manieren lid worden. Als eerste kun je je aanmelden door op het oranje blokje met de tekst “Word nu lid!” te klikken en je daar via Facebook, Google of met je e-mailadres aan te melden. Als tweede kun je ook tijdens het maken van een boeking lid worden door tijdens het boekenproces aan te klikken dat je lid wilt worden. Als je je aanmeld ontvang je daarna een email waarin je je lidmaatschap moet bevestigen.

Welke voordelen heb ik door lid te worden?

.Als gratis Bebsy lid geniet je een aantal voordelen. Als eerste ontvang je op elke boeking die je daarna maakt € 20,- korting. Mooi meegenomen dus! Daarnaast heb je toegang tot onze exclusieve ledendeals waar we extra korting op weggeven of waaraan we leuke extra’s aan toevoegen; bijvoorbeeld een gratis excursie! Uiteraard ontvang je ook onze nieuwsbrieven waardoor je onze beste deals en leuke inspiratie dagelijks in je mailbox ontvangt. Als je lid wordt, wordt automatisch een account voor je aangemaakt waar je de status van je boeking in kunt zien, de betaling kunt verrichten en waar je excursies en transfers kunt bijboeken indien gewenst. 

Hoe boek ik de exclusieve ledendeal?

Om de exclusieve ledendeal te kunnen boeken moet je ingelogd en dus lid zijn. Daarna kun je gebruik maken van deze aanbieding waarbij je extra korting of gratis extra’s krijgt. 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Voor inloggen via Facebook of Google heb je geen wachtwoord van ons nodig. Indien je lid bent geworden met je emailadres heb je deze wel nodig. Indien je je wachtwoord vergeten bent, kun je naar het inlogscherm en dan op wachtwoord vergeten klikken. Daar kun je je wachtwoord/account herstellen.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Dit kan je wijzigen door op je Mijn Bebsy account in te loggen. Dit kan door rechtsboven op het oranje poppetje te klikken en vervolgens in te loggen met je email, Facebook of Google account waar je lid mee geworden bent. Ga vervolgens naar accountinstellingen om je wachtwoord te wijzigen. 

Ik wil de frequentie aanpassen of me afmelden voor de nieuwsbrief? 

Dit kan je wijzigen door op je Mijn Bebsy account in te loggen. Dit kan door rechtsboven op het oranje poppetje te klikken en vervolgens in te loggen met je email, Facebook of Google account waar je lid mee geworden bent. Ga vervolgens naar accountinstellingen om de frequentie van de nieuwsbrief te wijzigen. 

Ik wil mijn lidmaatschap beëindigen en mijn account verwijderen

Dit kan je wijzigen door op je Mijn Bebsy account in te loggen. Dit kan door rechtsboven op het oranje poppetje te klikken en vervolgens in te loggen met je email, Facebook of Google account waar je lid mee geworden bent. Ga vervolgens naar accountinstellingen om je account te verwijderen. Je ontvangt dan automatisch ook geen nieuwsbrief meer. 

Mijn account is geblokkeerd door een fout wachtwoord. Hoe lang duurt dit?

Na 5 foutieve inlogpogingen wordt je account wegens veiligheidsmaatregelen automatisch geblokkeerd. Vervelend maar wel zo veilig. Na 5 minuten zonder nieuwe inlogpogingen wordt de tijdelijke blokkade opgeheven. 

9. Opmerkingen en klachten

Ik heb een klacht of opmerking over de vlucht. Bij wie moet ik zijn?

Bij klachten, vragen of andere opmerkingen over de vlucht moet je in eerste instantie altijd bij het personeel van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij zijn. Zij hebben in de meeste gevallen het beste de mogelijkheid je te helpen met je probleem. Is het ter plekke niet op te lossen, kun je daarna altijd contact opnemen met Bebsy.

Ik heb een klacht of opmerking over de accommodatie. Bij wie moet ik zijn?

Bij klachten, vragen of andere opmerkingen over de accommodatie of je kamer moet je in eerste instantie altijd bij het personeel ter plaatse zijn. Je kunt je klacht of opmerking het beste direct melden bij de receptie van de accommodatie, zodat zij het kunnen oplossen. Zij hebben in de meeste gevallen het beste de mogelijkheid je te helpen met je probleem. Is het ter plekke niet op te lossen, kun je daarna altijd contact opnemen met Bebsy.