8,5
Winnaar 2016
Veilig betalen via

    Veelgestelde vragen

    Heb je een vraag of is er iets onduidelijk? Kijk dan eens bij onderstaande veelgestelde vragen. Staan jouw vraag en antwoord er niet tussen? Neem dan contact op met Bebsy, haar medewerkers helpen je graag verder.

    Bekijk hier de verschillende onderwerpen: 

    1. Voordat je op reis gaat
    2. Vragen over de aankomst en het vertrek naar de bestemming
    3. Vragen over de bagage
    4. Vragen over de aankomst en het vertrek bij de accommodatie op de bestemming
    5. Vragen over de accommodatie op de bestemming
    6. Vragen over de kamer of het verblijf
    7. Vragen over de typen verzorging 
    8. Vragen over de huurauto
    9. Vragen over reserveringen en boekingen bij Bebsy.nl
    10. Vragen over Bebsy.nl
    11. Vragen over klachten
    12. Vragen over verzekeringen

    1. Voordat je op reis gaat

    Voor wie is de reisinformatie die op Bebsy.nl staat bedoeld? 

    De informatie die door Bebsy.nl wordt verstrekt op haar website met betrekking tot reisadviezen, identiteitskaarten, paspoorten, en/of visum is alleen van toepassing op reizigers met de Nederlandse nationaliteit.

    Ik heb een andere nationaliteit. Kan ik een vakantie boeken op Bebsy.nl? 

    Ja, natuurlijk kan dat. Indien je niet de Nederlandse nationaliteit bezit, dien je zelf na te gaan of er ten aanzien van het bestemmingsland reisadviezen zijn afgegeven door de autoriteiten van het land van je nationaliteit. Daarnaast dien je minstens vier weken voor vertrek zelf na te gaan welke voorschriften er in dit specifieke geval gelden ten aanzien van dergelijke reisdocumenten. Je dient je hiervoor te wenden tot de eigen ambassade of consulaat, of de ambassade of consulaat van het doorreis- en/of bestemmingsland.

    Gelden er gezondheidsadviezen voor mijn vakantie?

    Voor de meeste bestemmingen op Bebsy.nl geldt dat er voor vakantiegangers met de Nederlandse nationaliteit geen gezondheidsadviezen of verplichte inentingen gelden. Als dit wel het geval is vermeld Bebsy.nl dit bij het product. Je dient zelfstandig na te gaan of er voor de bestemming(en) gezondheidsadviezen gelden en/of verplichte inentingen. Wend je tot de huisarts, GGD, het Ministerie van Volksgezondheid of het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering (zie ook www.lcr.nl).

    Is er een visum nodig voor mijn vakantie? 

    Voor de meeste bestemmingen op Bebsy.nl geldt dat er voor vakantiegangers met de Nederlandse nationaliteit geen visum nodig is. Als dit wel het geval is vermeld Bebsy.nl dit bij het product. De reissom op Bebsy.nl is altijd berekend exclusief kosten voor een eventueel visum. Je bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van de juiste documenten om het vakantieland binnen te komen. 

    Welk reisdocument heb ik nodig om op vakantie te gaan? 

    Reizen binnen Europa kan met een paspoort of identiteitskaart. Reizen buiten Europa kan alleen met een paspoort. Voor veel vakantiebestemmingen dient het paspoort of de identiteitskaart een geldigheidsduur te hebben van 2 tot 6 maanden na terugkomst van de reis. Het is dan ook noodzakelijk goed te controleren of je paspoort en/of identiteitskaart hieraan voldoet. Je bent hiervoor zelf verantwoordelijk.

    Kan ik met een nooddocument op vakantie?

    Het is enkel in uitzonderlijke gevallen mogelijk om op de luchthaven van vertrek een nooddocument te kopen bij de Koninklijke marechaussee. Indien dit mogelijk is dien je wel over een aantal benodigde documenten te beschikken. Je vindt hierover meer informatie op www.rijksoverheid.nl.

    Hoe vermeld ik mijn naam op het vliegticket?

    De naam op het ticket dient overeen te komen met de naam zoals die op je identiteitsbewijs of paspoort staat. Indien deze niet met elkaar overeenkomt, heeft de luchtvaartmaatschappij het recht om je te weigeren op de vlucht. Het is dan ook van belang dat de gegevens na het boeken goed te controleren. Zodra je de reisbescheiden ontvangen dien je een laatste controle uit te voeren. Je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven en controleren van de juiste naam op het vliegticket.  

    Moeten kinderen een eigen paspoort hebben om op vakantie te gaan?

    Met ingang van 26 juni 2012 is een bijschrijving van kinderen op het (Nederlandse) paspoort van hun ouders niet meer toegestaan. Kinderen dienen vanaf die datum een eigen paspoort en/of identiteitskaart bij zich te hebben om op reis te gaan. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bij je hebben van de juiste en volledige documenten, ook voor je kinderen.

    Mag ik een baby, kind en/of minderjarige met andere achternaam mee op vakantie nemen?

    Ja dat mag, hetzij onder voorwaarden. Indien je met een baby, kind of met een minderjarige onder de 15 jaar op reis gaat en deze heeft een andere achternaam dan jezelf, dan is het verplicht dat je een ondertekende Engelstalige verklaring bij je hebt waarin staat dat de achterblijvende ouder (die wel dezelfde achternaam draagt) het kind of minderjarige toestemming verleent om de reis te maken. Bij deze verklaring dient een kopie van het paspoort van de toestemminggever gevoegd te worden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bij je hebben van de juiste en volledige documenten.

    Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden en/of vouchers voor de vakantie?

    Na boeken van de reis dien je de gegevens op de boekingsbevestiging te controleren, deze worden per e-mail verstuurd. Indien er onjuistheden instaan, dien je dit direct aan Bebsy.nl te melden via e-mail of telefoon. De eventuele fouten of onjuistheden kunnen dan nog kosteloos worden aangepast. Na betaling van de volledige reissom, worden de reisbescheiden digitaal ter beschikking gesteld, doch op z’n vroegst twee weken voor vertrek. Maak je een boeking die vertrekt binnen deze twee weken dan ontvang je de benodigde reisbescheiden zodra de betaling bij Bebsy.nl is ontvangen.

    Wanneer heb ik de voucher voor de accommodatie uit mijn reisbescheiden nodig?

    De vouchers voor de accommodatie dienen ter plekke overhandigd te worden aan de accommodatieverschaffer. Indien je niet in staat bent om een afgedrukte voucher te tonen bij aankomst is de accommodatieverschaffer gerechtigd je de toegang tot de accommodatie te ontzeggen.

    Hoe zorg ik voor voldoende betaalmiddelen op de bestemming? 

    Afhankelijk van je bestemming is het goed om vooraf euro’s te wisselen naar de plaatselijke valuta. Dit kan vaak op de luchthaven van vertrek en aankomst. Het kan zijn dat er op dat moment ter plaatse geen mogelijkheid is om geld te wisselen (bijvoorbeeld omdat winkels en banken gesloten zijn). Via GWK Travelex is het mogelijk om vooraf vreemde valuta te bestellen. Als de wisselkoers op het moment van ophalen gunstiger is dan op het moment van bestellen krijg je die koers. Zo heb je de gunstigste koers. 
    Indien je van je creditcard gebruik maakt wilt maken dien je te beschikken over de bijbehorende pincode aangezien het steeds vaker voorkomt dat zonder pincode de creditcard niet wordt geaccepteerd. Indien je gebruik wilt maken van je bankpas of creditcard buiten Nederland en/of Europa dan dien je vooraf na te gaan of deze buiten Nederland en/of Europa gebruikt kunnen worden. 

    2. Vragen over de aankomst en het vertrek naar de bestemming

    Wat moet ik doen bij de aankomst op de luchthaven van de bestemming?

    Bij aankomst op de luchthaven van je bestemming dien je eerst naar de bagageband te gaan en je koffers op te halen voordat je naar de paspoortcontrole of douane gaat. Vlieg je binnen de Europese Unie dan is er meestal geen paspoortcontrole nodig. 

    Heb ik een toeristenvisum nodig? 

    Op sommige vakantiebestemmingen dien je ter plaatse een toeristen visum te kopen bij de douane/paspoortcontrole. Dit kan een stempel of een sticker zijn. Je bent voor de aanschaf hiervan zelf verantwoordelijk.

    Mijn bagage is vermist of beschadigd, wat moet ik doen?

    Indien je te maken krijgt met vermiste bagage of beschadigde bagage is dan zul je eerst langs de balie moeten gaan waar je de vermissing/beschadiging dient aan te geven voordat je door de douane of paspoortcontrole gaat. Je hoort na de aangifte een PIR rapport te krijgen. Deze heb je nodig voor de claim bij de luchtvaartmaatschappij en/of verzekeringsmaatschappij.

    Ik heb een transfer van de luchthaven naar de accommodatie geboekt. Hoe werkt dat? 

    Indien je een transfer boekt bij Bebsy.nl word je op de luchthaven ter plaatse opgewacht door de chauffeur die je naar je hotel brengt. Deze staat bij de ingang van de aankomsthal en houdt een bord met jouw achternaam erop vast. Let er op dat je de reisbescheiden met de transfervoucher bij je hebt. Hierop staat altijd een noodnummer vermeld, indien het nodig is de chauffeur of transfermaatschappij te bereiken. 

    Ik heb geen transfer bijgeboekt. Hoe kom ik bij de accommodatie? 

    Indien je geen transfer of pakketreis hebt geboekt dan zal je ter plaatse zelf je eigen vervoer van de luchthaven naar de accommodatie moeten regelen. Op veel vakantiebestemmingen kan je vaak vooraf al vervoer regelen of informatie over het openbaar vervoer verkrijgen op de website van je accommodatie. Neem je een taxi dan is het verstandig vooraf bij de chauffeur de prijs te vragen en verzoek ook altijd dat de meter wordt aangezet.

    Ik heb een transfer van de accommodatie naar de luchthaven geboekt. Hoe werkt dat?

    Indien je een retourtransfer hebt geboekt dan word je op de dag van vertrek weer opgehaald door je chauffeur. Mocht er sprake zijn van een wijziging of vertraging van de vlucht dan adviseren wij je de chauffeur hierover in te lichten. Mochten er wijzigingen zijn die ruimschoots van te voren bekend zijn dan nemen wij contact op met de chauffeur.Let er op dat je de reisbescheiden met de transfervoucher bij je hebt. Hierop staat altijd een noodnummer vermeld, indien het nodig is de chauffeur of transfermaatschappij te bereiken. 

    Mijn vlucht is last minute gewijzigd, hoe kom ik hier achter?

    Je moet altijd voor je vertrekt de vlucht te controleren op eventuele last minute wijzigingen en/of vertragingen. Dit kan op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij met jouw vluchtnummer. Je bent hiervoor zelf verantwoordelijk. 

    Hoe kan ik inchecken voor de terugvlucht?

    Je dient er rekening mee te houden dat je je voor de terugvlucht online dient in te checken dit kan (afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij) tot 4 uur voor vertrek. De luchtvaartmaatschappijen hanteren hiervoor andere regels, maar Bebsy.nl vermeld deze altijd op je reisbescheiden. Als je voor de terugvlucht pas kunt inchecken als je al op de bestemming bent raden wij je aan even een internet-café op te zoeken of gebruik te maken van de Wifi hot spot in je accommodatie.

    Indien je pas op de luchthaven incheckt kunnen hieraan kosten zijn verbonden die ter plaatse aan de luchthavenmaatschappij dienen te worden betaald. Je bent hiervoor zelf verantwoordelijk dus zorg ervoor dat je tijdig bent ingecheckt! 

    3. Vragen over de bagage

    Mijn bagage is beschadigd of is verloren. Wat moet ik doen?

    Indien de bagage niet of beschadigd is aangekomen op de luchthaven van aankomst, dient er ter plekke een PIR-rapport te worden opgemaakt. Hiervoor is je boarding pass (instapkaart) met het zogenaamde claimbiljet nodig. Deze dient dan ook bewaard te worden totdat de bagage (onbeschadigd) is aangekomen. Wij raden je aan om een reisverzekering af te sluiten voor dit soort gebeurtenissen.

    Mijn bagage is zoekgeraakt, wat moet ik doen?

    Het kan voorkomen dat de bagage door een fout niet op de vlucht is meegekomen. De luchtvaartmaatschappij dient dan deze zo spoedig mogelijk alsnog op de bestemming af te leveren. Dit kan echter enkele dagen duren. In sommige gevallen wordt de bagage pas weer afgeleverd bij terugkomst. De luchtvaartmaatschappij noch Bebsy.nl kan aansprakelijk gesteld worden voor het op een latere vlucht afleveren van de bagage. Wel dient de luchtvaartmaatschappij de kosten te vergoeden wegens het aanschaffen op de bestemming van aankomst van benodigde kleding, toiletspullen en ander benodigdheden.

    Wat is het toegestane gewicht en aantal stuks ruimbagage op mijn vlucht?

    Er zijn echter steeds meer luchtvaartmaatschappijen waarbij de ruimbagage niet meer gratis inbegrepen is. Per luchtvaartmaatschappij kunnen de regels en de grote en gewicht van de ruimbagage verschillen. Bebsy.nl geeft vooraf aan bij het boeken wat de regels van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij zijn. Voor de exacte informatie over de toegestane hoeveelheid, afmetingen en gewicht van ruim- en handbagage dient de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij te worden geraadpleegd.

    Wat is het toegestane gewicht en aantal stuks handbagage op mijn vlucht?

    Op vluchten mag iedere passagier maximaal één stuk handbagage in de cabine meenemen. De grote en het gewicht hiervan kan per luchtvaartmaatschappij variëren. Het meest gangbare is 55 x 35 x 25 cm en max. 5 kg. Verschillende luchtvaartmaatschappijen kunnen een andere (lagere) gewichtslimiet hanteren. Bebsy.nl geeft vooraf aan bij het boeken wat de regels van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij zijn. Voor de exacte informatie over de toegestane hoeveelheid, afmetingen en gewicht van ruim- en handbagage dient de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij te worden geraadpleegd.

    Ik heb de regels overschreden met betrekking tot hand- en/of ruimbagage. Wat moet ik doen?

    In alle gevallen geldt dat ruim- of handbagage met een gewicht dat het toegestane gewicht of maat overschreden heeft of dat afwijkende vormen heeft (zoals surfplanken),doorgaans slechts wordt meegenomen tegen (bij-)betaling op de luchthaven van een toeslag. Bij een boeking kan je een indicatie van de eventuele toeslag opvragen op basis van de op dat moment bekende bedragen. Met betrekking tot de verstrekte informatie hierover kan Bebsy.nl niet verantwoordelijk worden gehouden indien er vanuit de uitvoerende luchtvaartmaatschappij tussentijds wijzigingen hebben plaatsgevonden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het correct meenemen van hand- en/of ruimbagage en de eventueel bijkomende kosten mocht je de regels overschrijden.

    Mag ik vloeistoffen meenemen in mijn handbagage?

    In verband met verscherpte veiligheidsmaatregelen mogen vloeibare stoffen slechts beperkt in de handbagage worden meegenomen: maximaal 100 ml per verpakking en maximaal 1 liter in totaal. Dit alles dient te zijn verpakt in een doorzichtige afsluitbare zak van ca. 20 bij 20 cm (verkrijgbaar op de luchthaven). Onder vloeistoffen worden niet alleen water en andere drankjes voor consumptie verstaan maar ook gels, pasta’s, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen hier ook onder dus houd daar rekening mee. Je kunt speciale mini- of navulverpakkingen kopen bij de drogist. 

    Mag ik op luchthaven gekochte goederen meenemen in het vliegtuig?

    Vloeistoffen die op de luchthaven zijn gekocht in tax free winkels worden na afrekening in een verzegelde tas aan je overhandigd. Wacht met het verbreken van de zegels tot na de laatste controle op de laatste luchthaven van de heen- of terugreis. 

    Mag ik vloeistoffen in mijn ruimbagage meenemen?

    Vloeistoffen meenemen in de koffers en tassen die worden aangeboden om in te checken in het ruim is toegestaan. Vermeld bij het inchecken dat er vloeistoffen in de bagage zit. Deze dienen dan als geregistreerde bagage ingecheckt te worden.

    Mijn bagage is op de terugvlucht zwaarder geworden, wat moet ik doen? 

    Op de terugvlucht kan het gebeuren dat je te maken krijgt met overgewicht of extra bagage omdat je een souvenir hebt gekocht. Vaak zijn hier extra kosten aan verbonden, dus let erop dat je onder het maximale aantal kilo’s blijft. Je bent hiervoor zelf verantwoordelijk, kijk voor de zekerheid op de website van jouw luchtvaartmaatschappij.

    Welke producten mag ik het land uitvoeren? 

    Sommige producten en gelden dienen te worden aangegeven bij de douane voordat deze mogen worden uitgevoerd. Sommige souvenirs mogen niet worden uitgevoerd en kan het zelfs strafbaar zijn om deze uit te willen voeren. Denk dan voornamelijk aan souvenirs afkomstig van dieren of planten. Voor informatie over de in- en uitvoer van goederen en gelden ga je naar de website van de douane: www.douane.nl

    Welke producten mag ik het land invoeren? 

    Sommige producten en gelden dienen te worden aangegeven bij de douane voordat deze mogen worden ingevoerd. Sommige souvenirs mogen niet worden ingevoerd en kan het zelfs strafbaar zijn om deze in te willen voeren. Denk dan voornamelijk aan souvenirs afkomstig van dieren of planten. Voor informatie over de in- en uitvoer van goederen en gelden ga je naar de website van de douane: www.douane.nl

    4. Vragen over de aankomst en het vertrek bij de accommodatie op de bestemming

    Vanaf hoe laat kan ik inchecken bij de accommodatie?

    Over het algemeen kun je inchecken bij de accommodatie op de dag van aankomst tussen 12.00 en 15.00 uur. Bebsy.nl vermeld altijd bij het product op de website vanaf hoe laat je kunt inchecken. Tijdens drukke periodes kan het echter voorkomen dat je bij de accommodatie vanaf een later tijdstip kunt inchecken. 

    Ik kom later aan dan gepland. Wat nu? 

    Indien je denkt na 18.00 uur of met veel vertraging te arriveren is het noodzakelijk dit aan de accommodatieverschaffer en eventueel de transfermaatschappij die je komt ophalen te melden, tenzij dit gegeven de omstandigheden redelijkerwijs niet mogelijk is (bv. je bevindt je op een vertraagde vlucht). Je vindt de contactgegevens van de accommodatie en eventueel de transfermaatschappij op de vouchers.

    Ik kom aan of vertrek op een andere dag dan ik geboekt heb. Wat nu? 

    Indien je op een andere dag dan de geplande dag aankomt of vertrekt, moet je dit te allen tijde aan Bebsy.nl en de accommodatieverschaffer melden. Indien je in deze gevallen verzuimt de accommodatieverschaffer en, in voorkomend geval, Bebsy.nl hierover in te lichten, kunnen wij niet langer de beschikbaarheid van de accommodatie garanderen.

    Ik kom aan op een zaterdag of zondag. Wat nu? 

    Bij aankomst op zaterdagmiddag of zondag dien je er rekening mee te houden dat op sommige bestemmingen winkels en banken gesloten kunnen zijn. Het is dan ook aan te raden dat, afhankelijk van jouw bestemming, je reeds beschikt over gelden in de plaatselijke valuta.   

    Kan ik mijn bagage opslaan bij de accommodatie in het geval van vroegtijdige aankomst of verlaat vertrek? 

    Indien je de accommodatie bij aankomst nog niet kunt betrekken of bij vertrek eerder moet vrijgeven dan dat je op de luchthaven moet zijn, kan je je bagage over het algemeen afgeven bij de receptie van de accommodatie. Dit geldt meestal ook andersom als je later vertrekt dan je moet uitchecken. Dit doe je echter geheel voor eigen risico.

    Wanneer moet ik uitchecken bij de accommodatie?

    Op de laatste dag van je verblijf dient er meestal tussen 10.00 en 12.00 uur te worden uitgecheckt.Na het uitchecken mag je vaak alleen nog gebruik maken van de lounge en/of aanwezige bar, van andere faciliteiten kan je geen gebruik meer maken. 

    Ik ben later aangekomen dan gepland bij de accommodatie. Ontvang ik nu restitutie?

    Indien je, anders dan door onze schuld, later dan oorspronkelijk gepland bij de accommodatie aankomt, is er geen recht op restitutie van niet genoten overnachtingen, maaltijden, diensten en/ of andere faciliteiten.

    5. Vragen over de accommodatie op de bestemming

    Hoe kan ik inchecken bij de accommodatie?

    Indien je bij de accommodatie aankomt dien je jezelf en medereizigers bij de receptie in te checken. Hiervoor heb je de voucher nodig die je van Bebsy.nl hebt ontvangen en jouw paspoort of identiteitskaart. Deze wordt dan gekopieerd en vervolgens krijg je het paspoort terug. Indien je deze niet terugkrijgt verzoek hier dan uitdrukkelijk om. Je bent zelf verantwoordelijk voor het correct en op tijd inchecken bij de accommodatie.  

    Vanaf hoe laat kan ik inchecken bij de accommodatie?

    Over het algemeen kun je inchecken bij de accommodatie op de dag van aankomst tussen 12.00 en 15.00 uur. Bebsy.nl vermeld altijd bij het product op de website vanaf hoe laat je kunt inchecken. Tijdens drukke periodes kan het echter voorkomen dat je bij de accommodatie vanaf een later tijdstip kunt inchecken. 

    Hoe krijg ik meer informatie over de accommodatie?

    Bij het inchecken krijg je vaak meer informatie over de accommodatie en over de faciliteiten van de accommodatie en bijvoorbeeld de tijden van ontbijt, lunch en diner. Bij de meeste accommodaties vind je deze informatie ook vaak in de informatiemapje op de kamer.

    Hoe krijg ik een kamer toebedeeld? 

    Ter plaatse bij de receptie krijg je te horen in welke kamer je zult verblijven. Indien je niet tevreden bent over de kamer dan dien je dit zo snel mogelijk te melden bij de receptie zodat ze je een andere kamer kunnen toewijzen. 

    Ik heb een klacht of vraag over de accommodatie. Bij wie moet ik zijn? 

    Bij klachten, vragen of andere opmerkingen over de kamer of de accommodatie moet je in eerste instantie altijd bij het personeel van de accommodatie zijn. Is het probleem niet op te lossen ter plekke, dan kun je altijd even contact opnemen met Bebsy.nl.

    Hoe wordt mijn bagage naar de kamer gebracht? 

    Nadat je een kamer toegewezen hebt gekregen wordt de bagage door een bellboy naar jouw kamer gebracht. Dit kan al gebeuren terwijl je nog aan het inchecken bent en anders loopt de bellboy met je mee naar de kamer. Afhankelijk van de sterrenkwalificatie kan het voorkomen dat je zelf je bagage naar de kamer moet meenemen.

    Is er een kluis aanwezig in de accommodatie?

    Bij sommige accommodaties kun je waardevolle spullen afgeven bij de receptie die deze dan voor jou bewaren in de kluis. Sommige hotels bieden ook kluisjes op de kamer. Aan het gebruik van een kluisje kunnen vaak enige kosten zijn verbonden. Deze kosten moet je dan bij het uitchecken betalen. Hiervoor ben je zelf verantwoordelijk. 

    Moet ik mijn paspoort en/of identiteitskaart bij me hebben op vakantie?

    Ja, deze dien je ten alle tijden bij je te hebben indien je je buiten de accommodatie begeeft. In veel landen is het net zoals in Nederland verplicht om jezelf te kunnen identificeren. Mocht je jouw paspoort of identiteitskaart verliezen of als deze gestolen wordt moet je dit bij de plaatselijke politie melden. Daarnaast moet je natuurlijk direct contact opnemen met het consulaat of ambassade van uw nationaliteit.

    Er is een minibar aanwezig. Zijn hier kosten aan verbonden? 

    In veel hotels is de minibar gevuld met alcoholische en non-alcoholische drankjes. Mocht je hier gebruik van willen maken worden hiervoor kosten berekend. Deze kosten betaal je tijdens het uitchecken bij de receptie van de accommodatie.

    Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de faciliteiten bij de accommodatie?

    De meeste faciliteiten die door een accommodatie worden aangeboden zijn kosteloos te gebruiken. In de informatiemap vind je vaak informatie over de verschillende faciliteiten die de accommodatie aanbiedt. Indien er kosten worden berekend voor het gebruik van een faciliteit dan wordt dit vooraf aangegeven bij de accommodatie. Daar waar het kan verschaft Bebsy.nl hierover meer informatie, maar Bebsy.nl is niet verantwoordelijk voor de feitelijke juistheden hiervan.

    Beschikt de accommodatie over een zwembad?

    Bebsy.nl vermeld dit altijd bij het product dat je hebt geboekt, maar je mag dit altijd navragen bij ons. Indien een hotel beschikt over een zwembad dien je je aan de regels te houden die gelden. Zo is het vaak niet toegestaan om glazen en of flessen mee te nemen naar het zwembad. Ook gelden er soms openingstijden voor het zwembad. Daar waar het kan verschaft Bebsy.nl hierover meer informatie, maar Bebsy.nl is niet verantwoordelijk voor de feitelijke juistheden hiervan.

    Zijn er kosten aan het gebruik van de Spa en/of het wellnesscentrum verbonden?

    Indien de accommodatie beschikt over een Spa en/of wellnesscentrum kun je hier gebruik van maken. Voor bepaalde faciliteiten en andere wellness behandelingen moet je vaak vooraf reserveren en zijn hier kosten aan verbonden. Je kunt vaak bij de receptie een reservering plaatsen. In sommige gevallen moet je dit bij de Spa of het wellnesscentrum doen. 

    Zijn er kosten aan het gebruik van de fitnessruimte verbonden?

    Indien de accommodatie beschikt over een fitnessruimte kun je hier gebruik van maken. De meeste accommodaties beschikken vaak over een beperkte of verouderde fitnessruimte, maar sommige zijn juist weer heel uitgebreid. Aan het gebruik van de fitnessruimte kunnen soms kosten zijn verbonden, hiervoor ben je zelf verantwoordelijk. 

    Zijn er kosten aan het gebruik van de (water-) sportfaciliteiten verbonden?

    Accommodaties die (water)sportfaciliteiten en -activiteiten aanbieden hanteren hiervoor strikte regels (afhankelijk van de (water)sport activiteit die je wilt beoefenen). Bij sommige watersporten mag je alleen deelnemen indien je beschikt over een brevet, bijvoorbeeld duiken. Meestal moet je daarnaast ook een formulier invullen waarbij om enige medische achtergrond wordt gevraagd. Aan de hand hiervan wordt dan gekeken of je mee mag doen aan de betreffende activiteit. Ook wordt vaak verlangd dat je een formulier tekent waarbij de accommodatie of de uitvoerende partij wordt gevrijwaard van enige aansprakelijkheid en dat je op eigen risico meedoet aan deze activiteit. Aan het gebruik van of deelname aan (water)sportfaciliteiten en -activiteiten kunnen soms kosten zijn verbonden, hiervoor ben je zelf verantwoordelijk.

    Zijn er kosten aan het gebruik van de telefoon en/of internetverbinding verbonden? 

    Ja, indien de accommodatie beschikt over een telefoon en/of internetverbindingkun je hier meestal gebruik van maken. Op de meeste kamers kan je (internationaal) bellen en dien je de kosten hiervan bij het uitchecken te betalen. Informeer vooraf wat hiervan de kosten zijn. Sommige hotels bieden bij de receptie en in de lounge gratis Wifi aan. Indien je Wifi op je kamer wenst te hebben kan het zijn dat je hiervoor extra moet betalen. Let er op dat op sommige bestemmingen de verbinding instabiel of erg traag kan zijn waardoor het downloaden van grote bestanden dan niet altijd mogelijk is. Je bent zelf verantwoordelijk voor eventueel extra kosten van het telefoon- of internetgebruik. 

    Zijn de accommodaties op Bebsy.nl rolstoeltoegankelijk en mindervalide vriendelijk?

    Indien een hotel aangeeft dat deze rolstoelvriendelijk of mindervalide vriendelijk is dan wordt dit vermeld op de website van Bebsy.nl bij de hotelinformatie. In de meeste gevallen melden we dit echter niet omdat het voor Bebsy.nl niet te controleren valt in hoeverre het hotel dit ook daadwerkelijk is. Indien een hotel beschikt over een desbetreffende keurmerk dan wordt het wel vermeld. Natuurlijk kun je ons verzoeken om deze informatie en dan nemen we direct contact op met de betreffende accommodatie om na te vragen waar de toegankelijkheid/vriendelijkheid precies uit bestaat. Bebsy.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld indien blijkt dat de accommodatie toch minder rolstoeltoegankelijk of niet geschikt blijkt te zijn voor minder valide personen. 

    6. Vragen over de kamers en verblijven van de accommodatie

    Hoe krijg ik een kamer of verblijf in de accommodatie toegewezen?

    De kamerindeling gebeurt ter plaatse en geschiedt door de accommodatieverschaffer. Hierop heeft Bebsy.nl geen enkele inspraak, maar Bebsy.nl kan eventueel je voorkeur doorgeven. Indien je vooraf een specifieke kamer hebt gereserveerd dan dien je dit bij het inchecken aan te geven bij de receptie van de accommodatie.

    Hoe geef ik een preferentie of een essentie voor een kamer, dieet of iets anders tijdens mijn verblijf in de accommodatie door?

    Preferenties of essenties tijdens jouw verblijf in de accommodatie op bestemming geef je het beste direct aan (via mail of telefoon) na je boeking bij Bebsy.nl. Preferenties die Bebsy.nl op jouw verzoek doorgeeft kunnen nimmer worden gegarandeerd door Bebsy.nl. De accommodatieverschaffer is niet gehouden aan verzochte preferenties. Indien je een essentie (bijvoorbeeld op medische gronden) hebt doorgegeven dan dient de accommodatieverschaffer deze wel te verstrekken aangezien hiervoor vaak een toeslag wordt berekend door de accommodatieverschaffer.

    Geven de foto’s van de kamer of het verblijf op Bebsy.nl de werkelijke situatie weer in de accommodatie?

    De foto’s verkrijgt Bebsy.nl rechtstreeks van de accommodatieverschaffer, Bebsy.nl is niet verantwoordelijk voor de feitelijke juistheid ervan. De foto’s tonen altijd een standaard tweepersoonskamer en geven slechts een idee van de inrichting, afmetingen en/of uitzicht. Vanwege de bouw van het complex kunnen kamers verschillende afmetingen hebben. Mocht je niet tevreden zijn over de kamer of het verblijf adviseert Bebsy.nl je om dit direct aan het personeel ter plekke te melden.

    Welke faciliteiten in de kamer of het verblijf in de accommodatie zijn er beschikbaar?

    De informatie over de faciliteiten verkrijgt Bebsy.nl rechtstreeks van de accommodatieverschaffer, Bebsy.nl is niet verantwoordelijk voor de feitelijke juistheid ervan. Uiteraard voldoen de kamers wel aan de minimum standaardeisen, zoals beschreven op de website van Bebsy.nl. Mocht je niet tevreden zijn over de faciliteiten adviseert Bebsy.nl om dit direct aan het personeel ter plekke te melden.

    Beschikken de kamers of de verblijven in de accommodatie over een uitzicht?

    De informatie over het uitzicht van de accommodatie verkrijgt Bebsy.nl rechtstreeks van de accommodatieverschaffer, Bebsy.nl is niet verantwoordelijk voor de feitelijke juistheid ervan. Het uitzicht van een kamer is altijd afhankelijk van de kamer die wordt verstrekt door de accommodatieverschaffer. Soms kan een kamer met een specifiek uitzicht worden geboekt. Hiervoor wordt dan vaak wel een extra toeslag voor berekend door de accommodatieverschaffer, als dat het geval is, is de accommodatieverschaffer verplicht dit te leveren.

    Wat voor bedden zijn er in de accommodatie beschikbaar?

    Veelal staan in een tweepersoonskamer twee eenpersoonsbedden of een tweepersoonsbed. De bedden in de accommodaties hebben doorgaans een lengte van 1.80 m. Het kan dus voorkomen dat deze niet berekend zijn op lange reizigers. Houd daar rekening mee. De bedden op de vakantiebestemming kunnen minder comfortabel zijn dan je thuis gewend bent.

    Is er een bad of douche in de accommodatie beschikbaar?

    Ter plaatse verneem je welke van de twee in de accommodatie is voorzien. Daar waar bij faciliteiten wordt gesproken over een kamer met bad of douche, is het helaas niet mogelijk al in de bevestiging van de reisovereenkomst of op uw accommodatievoucher te vermelden of de accommodatie een bad of douche heeft. In sommige landen kan het voorkomen dat er geen stop aanwezig is. Dit wordt gedaan uit het oogpunt van water- en energiebesparing. Een douchegordijn is onbekend in veel landen, waardoor wateroverlast af en toe voorkomt. Houd er rekening mee dat in het buitenland de gebruiken anders kunnen zijn.

    Is het toilet in de accommodatie hetzelfde als in Nederland?

    In sommige landen is het mogelijk dat toiletpapier niet mag worden doorgespoeld in de sanitaire voorzieningen en dient men dit in de prullenbak moeten deponeren. Houd er rekening mee dat in het buitenland de gebruiken anders kunnen zijn.

    Is er een minibar aanwezig in de kamer of het verblijf van de accommodatie?

    De meeste kamers of verblijven beschikken over een minibar. Deze zijn vaak niet gevuld. Indien deze wel zijn gevuld worden er kosten berekend indien je gebruik maakt van de dranken of versnaperingen. Deze dienen bij het uitchecken ter plaatse te worden afgerekend, je ben hiervoor zelf verantwoordelijk.

    Is er airconditioning aanwezig in de accommodatie?

    Een centraal geregelde airco worden over het algemeen alleen in de warmste periodes en op die uren van de dag, dat daar de meeste behoefte aan is de airco aangezet. Een airconditioning of fan/ventilator is niet altijd geruisloos. Indien een individuele airco wordt aangeboden kan dit gepaard gaan met extra kosten. Deze dien je vaak ter plaatse af te rekenen bij de accommodatieverschaffer en hiervoor ben je zelf verantwoordelijk.

    Is er een balkon of terras aanwezig in de kamer of het verblijf van de accommodatie?

    De informatie over een balkon of terras bij de accommodatie verkrijgt Bebsy.nl rechtstreeks van de accommodatieverschaffer, Bebsy.nl is niet verantwoordelijk voor de feitelijke juistheid ervan. Ter plaatse verneem je of, en zo ja welke van de twee in de accommodatie is voorzien. In de omschrijving op Bebsy.nl kan vermeld staan dat de kamer is voorzien van een terras (voor de begane grond) of balkon (voor hogere verdiepingen). Indien de aanwezigheid van een Frans balkon is aangegeven, gaat het om een stel naar binnen draaiende deuren op een verdieping, met aan de buitenzijde de balustrade (dus zonder stoelen/tafel). Indien je een kamer met balkon hebt geboekt, dien je er rekening mee te houden dat de balkons in de meeste gevallen te weinig ruimte bieden om hier op te liggen/zonnen. Veelal passen hierop slechts één of twee stoelen zonder tafeltje. De grootte van de balkons verschilt per accommodatie en zelfs dezelfde accommodatie kan verschillende formaten balkons hebben.

    Hoe wordt de kwaliteit van de accommodatie beoordeeld?

    Bebsy.nl hanteert dezelfde classificatie zoals deze door de betreffende autoriteiten van het land van de bestemming is toegekend. Niet zelden hanteren deze autoriteiten subjectieve criteria, gebaseerd op de plaatselijke normen en waarden, faciliteiten, sfeer enzovoort. Je dient hier dan ook rekening mee te houden bij het boeken van de accommodatie. 

    7. Vragen over de typen verzorging bij de accommodatie op bestemming

    Wat betekent een verblijf op basis van logies (LG)?

    Boek je een verblijf op basis van logies dan dien je al je maaltijden zelf te regelen. In de meeste gevallen kan men in het hotel tegen betaling ontbijt, lunch of diner te nuttigen ook indien je deze niet vooraf hebt geboekt. 

    Wat betekent een verblijf op basis van logies/ontbijt (LO)?

    Boek je een verblijf op basis van logies/ontbijt dan begint de verzorging op de dag na aankomst met het ontbijt en eindigt dit op de dag van vertrek met het ontbijt. In de tussenliggende periode is alleen het ontbijt bij het arrangement inbegrepen.

    Wat betekent een verblijf op basis van halfpension (HP) of volpension (VP)?

    Boek je een verblijf op basis van half- of volpension dan begint de verzorging met (afhankelijk van het tijdstip van aankomst) respectievelijk bij het diner en/of lunch op de dag van aankomst en eindigt dat op de vertrek dag altijd met het ontbijt. Koffie, drankjes e.d. (behalve koffie en thee bij het ontbijt) zijn niet standaard bij de prijs inbegrepen. Tijdens het verblijf in de accommodatie is het ontbijt en het diner (halfpension) dan wel ontbijt, lunch en diner (volpension) bij het arrangement inbegrepen. 

    Wat betekent een verblijf op basis van All-Inclusive (AI)?

    Boek je een verblijf op basis van All-Inclusive start de verzorging in vrijwel alle accommodaties vanaf het moment dat je bent ingecheckt en eindigt de verzorging op het moment dat je uitcheckt. Bij de accommodaties die All-Inclusive verblijven aanbieden zijn naast volpension (ontbijt, lunch en diner) allerlei extra’s inbegrepen. Dit kan variëren van gratis lokale (non-) alcoholische drankjes en snacks (vaak zoet),tot het gebruik van bepaalde Spa, fitness- en/of (water)sportfaciliteiten. Het kan ook zijn dat er soms extra kosten aan verbonden zijn, of dat je je moet houden aan openingstijden. Let wel, wat inbegrepen is in de All-Inclusive formule is afhankelijk van de regels en voorwaarden van de accommodatie. Als Bebsy.nl meer informatie heeft over deze formule publiceert zij deze op de website. De meest voorkomende vind je bij de beschrijving van de accommodatie. In de meeste accommodaties hanteert men vaak vaste etens- en borreltijden: Het ontbijt wordt normaal gesproken verzorgd vóór 10.00 uur.De lunch wordt normaal gesproken verzorgd vanaf 12:30 tot uiterlijk 14:30 uurHet diner wordt normaal gesproken verzorgd vanaf 18:30 tot uiterlijk 22:30 uur Je krijgt ter plaatse de daadwerkelijke tijden die worden gehanteerd in de accommodatie.

    Gelden er kledingvoorschriften in de accommodatie?

    Ja, dat kan soms voorkomen. In veel accommodaties gelden voor de avondmaaltijden kledingvoorschriften. Er wordt dan van je verwacht dat je in gepaste kleding bij het diner verschijnt (heren in lange broek, shirt en dichte schoenen, dames in broek of rok/jurk; geen bad- of strandkleding).

    Hoe wordt het diner aangeboden, in buffetvorm of a-la-carte?

    Dit ligt aan de accommodatie en het restaurant. In sommige accommodaties wordt het eten in de vorm van een buffet aangeboden. Dit betekent dat je zelf je maaltijden opschept. Het aanbod bestaat dan meestal uit vlees (rund, kip en lamsvlees en vis, verschillende groeten en fruit en aardappels, rijst of pasta’s). Bij accommodaties die het diner a-la-carte aanbieden, dient u vaak vooraf te reserveren en kun je uit verschillende gerechten kiezen. Sommige accommodaties hebben restaurants die beide mogelijkheden hebben. Bij de hotelinformatie wordt aangegeven in welke vorm het diner wordt aangeboden. 

    Ik heb een ontbijt, lunch of diner gemist. Kan ik restitutie krijgen?

    Nee. Indien je een late heenvlucht en/of vroege terugvlucht hebt, waardoor je het diner op de eerste dag en/of het ontbijt op de laatste dag en/of andere drankjes en hapjes mist, kan geen restitutie van de niet genoten maaltijden en versnaperingen plaatsvinden.

    Zijn er speciale maaltijden voor baby’s en kinderen beschikbaar bij de accommodatie?

    Er bestaan vaak geen speciale maaltijden voor baby’s of kinderen, meestal kunnen alleen de porties aangepast worden. Reis je met een kind of baby dat speciale dieetwensen heeft? Geef dit dan tijdig door aan de accommodatie of Bebsy.nl.

    Ik vind de kwaliteit en smaak van het eten ter plekke niet goed. Kan ik een klacht indienen?

    Een klacht indienen kan altijd, in eerste instantie moet je dat doen bij de accommodatie. Houd er rekening mee dat ieder land heeft zo zijn eigen eetgewoontes zoals veel salades, koude of lauwe gerechten. Indien je ontevreden bent over de maaltijden kunnen wij daar geen oordeel over geven aangezien smaak en/of kwaliteit daarvan een subjectieve mening is. 

    Mag ik meegebracht eten en/of drank nuttigen in de accommodatie?

    Het is in veel accommodaties niet toegestaan zelf meegebrachte drank of etenswaren mee te nemen op de kamers. Dit is namelijk doorgaans een belangrijke bron van inkomsten voor de accommodatieverschaffer. Daarnaast is dit verbod ook bevorderlijk voor de hygiëne omdat eventueel ongedierte dan niet wordt aangetrokken.

    Kan ik het kraanwater op de bestemming drinken?

    Op veel bestemmingen binnen en/of buiten Europa kun je het kraanwater beter niet drinken en is het aan te raden om bronwater te kopen. Ook tijdens het tandpoetsen kan je beter geen kraanwater gebruiken.

    Hoe voorkom ik ziektes op vakantie?

    Door geen kraanwater te drinken maar mineraalwater en door vaak je handen te wassen. In sommige vakantielanden (voornamelijk buiten Europa) is het papiergeld vaak een bron van bacteriën waardoor je buikloop of diarree kan oplopen wat gevolgd kan worden door uitdrogingsverschijnselen. Indien je hier last van krijgt is het raadzaam om ter plekke een arts te raadplegen. Om te voorkomen dat je hier last van krijgt is het aan te raden om voor het eten altijd je handen zorgvuldig te wassen.

    8. Vragen over de huurauto 

    Welke huurauto is inbegrepen bij mijn reis?

    De huurauto die je tot je beschikking krijgt is afhankelijk van de bestemming en beschikbaarheid. Het gaat hierbij in de meeste gevallen om een Hyundai I10, Fiat Panda, Opel Corsa, Smart Car of een soortgelijke auto. Meer informatie over de huurauto's die bij jouw reis worden aangeboden kun je vinden onder het tabje 'Auto' op de pagina van de aanbieding. 

    Hoe zit het met het ophalen en terugbrengen van de huurauto? 

    De huurauto staat voor je klaar op de luchthaven. Hier breng je de auto ook weer terug bij vertrek. De auto kun je ophalen bij de desbetreffende verhuurmaatschappij op vertoon van je voucher. Print deze dus altijd uit en neem hem mee op reis. 

    Wat is inbegrepen als ik een auto huur via Bebsy, bijvoorbeeld als onderdeel van een Fly & Drive?

    In het algemeen zijn de volgende zaken inbegrepen: verzekering van derden, diefstalverzekering, belasting, luchthaventoeslag, wegenbelastingtoeslag, wegenwachtkosten. Wat precies is inbegrepen bij jouw reis vind je onder het tabje 'Auto' op de pagina van de aanbieding. 

    Welke eisen worden gesteld aan de bestuurder van huurauto's?

    Op de meeste bestemmingen dient de bestuurder van de auto minimaal 25 en maximaal 99 jaar oud te zijn. Alle bestuurders moeten minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een volledig rijbewijs zonder significante aantekeningen. Per boeking is het mogelijk om maximaal 1 chauffeur op te geven als hoofdbestuurder. Wil je gebruik maken van meerdere chauffeurs? Dit is vaak mogelijk tegen een toeslag. Neem hiervoor contact op met Bebsy. Let op: Om de huurauto mee te kunnen krijgen dien je in het bezit te zijn van een creditcard. De naam van de hoofdbestuurder moet overeenkomen met de naam op de kaart. 

    Ik ben jonger dan 25 maar zou toch graag een auto willen huren. Welke voorwaarden zijn dan van toepassing?

    Voor chauffeurs van 21 tot en met 24 jaar is het mogelijk dat er andere voorwaarden van toepassing zijn. Soms wordt er bijvoorbeeld een extra toeslag gerekend. Deze voorwaarden verschillen bovendien per verhuurmaatschappij. Voor meer informatie over deze voorwaarden kun je contact opnemen met Bebsy. 

    Welke brandstofregeling is van toepassing als ik een auto huur via Bebsy?

    Je huurauto wordt meestal aangeboden op basis van Vol tot Vol of Pre-paid, afhankelijk van de bestemming, verhuurmaatschappij en klasse. In het geval van Vol tot Vol ontvang je de huurauto met een volle brandstoftank en moet je deze ook weer met een volle tank inleveren, anders betaal je extra kosten voor het hervullen. Bij Pre-paid dien je benzine en een eventuele servicetoeslag te betalen bij het ophalen van de huurauto. Houd hier dus rekening mee bij aankomst! De brandstofregeling die van toepassing is op jouw reis kun je vinden op de bevestigingsvoucher.

    Is een creditcard verplicht als ik een auto wil huren?

    Om de huurauto mee te kunnen krijgen dien je in het bezit zijn van een creditcard. De naam van de bestuurder moet overeenkomen met de naam op deze kaart. 

    Moet ik een borg betalen als ik een auto wil huren? 

    Voor een huurauto dien je vooraf vrijwel altijd een borg te betalen. Het precieze bedrag is afhankelijk van de bestemming en de verhuurmaatschappij. Voor meer informatie hierover neem je contact op met Bebsy. 

    Is het mogelijk om het eigen risico af te kopen?

    Afkoop van eigen risico is mogelijk. Kosten hiervoor bedragen gemiddeld € 10,- a € 13,- per dag. Dit kun je ter plaatse regelen, maar het is ook mogelijk om dit vooraf bij te boeken. Neem hiervoor contact op met Bebsy. 

    9. Vragen over reserveringen en boekingen bij Bebsy.nl

    Hoe reserveer ik een aanbieding?

    Je kunt de aanbieding van jouw keuze reserveren door te klikken op de knop "Nu Boeken" op de productpagina. Dan kom je meteen in het boekingsproces. Het is heel eenvoudig om de stappen te doorlopen en de aanbieding te reserveren. Je hoeft niet direct af te rekenen maar ontvangt na de reservering een bevestiging en factuur. Mocht je liever telefonisch willen reserveren dan is dat vanzelfsprekend ook mogelijk.

    Bebsy is per mail maar ook telefonisch bereikbaar:
    NLVanuit Nederland: 020-7009 406  
    BEVanuit België: 03 8080959 
    Mailen met Bebsy: info@bebsy.nl 

    Bebsy.nl is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17.30 uur, op zaterdag van 10:00 tot 17.00 uur en op zondag is Bebsy gesloten.

    Ik heb een vraag over mijn reservering. Waar kan ik terecht?

    Als je gebruik hebt gemaakt van een product of aanbieding, dan kun je gewoon bij de betreffende aanbieder terecht met vragen of opmerkingen. Een voorbeeld: je hebt een reis bij Bebsy.nl geboekt naar Rome met verblijf in het Hotel Delle Muse. Je vliegt met Ryanair. Voor vragen over het vliegticket kun je dan het beste terecht bij Ryanair, en voor vragen of opmerkingen over het hotel kun je direct terecht bij Hotel Delle Muse.

    Vanzelfsprekend kun ook contact opnemen met Bebsy mochten er vragen of onduidelijkheden zijn. Bebsy is per mail maar ook telefonisch bereikbaar:
    NLVanuit Nederland: 020-7009 406  
    BEVanuit België: 03 8080959 
    Mailen met Bebsy: info@bebsy.nl 

    Bebsy.nl is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17.30 uur, op zaterdag van 10:00 tot 17.00 uur en op zondag is Bebsy.nl gesloten.

    Als ik een reservering maak, is deze dan definitief?

    De reservering is definitief als je het hele boekingsproces hebt doorlopen, alleen moet deze nog bevestigd worden door de reisaanbieder of accommodatieverschaffer. Helaas zijn wij afhankelijk van de beschikbaarheid en moeten daarom wachten op deze definitieve bevestiging. Indien er geen beschikbaarheid blijkt te zijn dan nemen we direct contact met je op om eventuele alternatieven te bespreken. Wanneer je geen gebruik van een alternatief wenst te maken dan annuleren we de reservering kosteloos.

    Hoe check ik de reservering die ik bij Bebsy.nl gemaakt heb op eventuele fouten?

    Nadat je de boeking definitief heeft gemaakt ontvang je per email direct de bevestiging. Controleer deze op eventuele fouten in de NAW-gegevens van de passagiers. Wijzigingen en/of aanpassingen zijn in dit stadium nog kosteloos te maken. Neem daarvoor contact op met Bebsy.nl.

    Ik heb een fout in de reservering gemaakt. Kan ik nog een wijziging aanbrengen?

    Wanneer je een foutje hebt gemaakt tijdens het reserveren is het belangrijk om dit zo snel mogelijk aan te laten passen. Als je inmiddels een bevestiging hebt gehad van de uitvoerende reisorganisatie, dan kun je het beste direct met hen contact opnemen. Wanneer je nog geen bevestiging hebt gehad van de uitvoerende reisorganisatie, dan kun je eventuele wijzigingen nog aan Bebsy.nl doorgegeven.

    Ik heb een reservering gemaakt. Kan ik mijn reservering nog annuleren?

    Als je een reservering wenst te annuleren kun je contact opnemen met Bebsy.nl via .

    Hoe, aan wie en per wanneer moet ik betalen voor mijn reis?

    Nadat Bebsy.nl je boeking definitief maakt ontvang je direct een boekingsbevestiging en factuur. Afhankelijk van de organisator van de reis komt deze informatie van de aangesloten reisaanbieder, Bebsy.nl zelf of direct van de hotelier. Op de factuur staat vermeld wanneer de betaling gedaan moet worden en op welke manier(en) je kunt betalen.

    Wanneer moet ik de betaling voldoen?

    Zodra we de reis voor je hebben ingeboekt ontvang je van Bebsy.nl de factuur. We verzoeken je deze zo snel mogelijk te betalen om zo enige prijsverhoging van de ticketprijs en/of brandstofprijs te voorkomen. Zodra je betaald hebt dan mogen deze prijsstijgingen niet meer worden doorbelast.

    Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

    Bebsy.nl streeft ernaar de reisbescheiden uiterlijk twee weken voor vertrek te versturen. Mocht je een boeking maken waarbij het vertrek binnen deze twee weken ligt dan ontvang je de bijbehorende reisbescheiden zodra de betaling door Bebsy.nl is ontvangen.

    Moet ik mij verzekeren voor een reis geboekt bij Bebsy.nl?

    Het is aan te raden bij het boeken van een vakantie een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Een annuleringsverzekering kan uitkomst bieden bij een eventueel gedwongen afzegging van de reis, maar ook als je door ziekte tijdens de reis vakantiedagen mist. Het is ook belangrijk na te gaan of jouw ziektekostenverzekering in het land van bestemming voldoende dekking heeft.

    Wat is een pakketreis?

    Een pakketreis is een vooraf georganiseerde reis door een reisorganisator. De pakketreis bestaat uit een retourvlucht, transfer van luchthaven naar hotel en visa versa en de accommodatie waar je verblijft gedurende uw vakantie. Als Bebsy.nl pakketreizen aanbiedt, dan staat er altijd bij vermeld door wie deze pakketreis aangeboden is. 

    Wat is een samengestelde reis?

    Een samengestelde reis bestaat doorgaans uit een vlucht met een low-cost luchtvaartmaatschappij zoals Ryan Air of Transavia en een verblijf in een accommodatie op de bestemming die met de vlucht wordt gecombineerd. Deze reizen worden niet vooraf georganiseerd maar worden pas ingekocht zodra een boeking door een consument wordt gemaakt en is betaald.

    Door wie wordt de vlucht uitgevoerd?

    De meeste vluchten worden uitgevoerd door de bekende low-cost luchtvaartmaatschappijen of in geval van een pakketreis middels een chartervlucht. Charters worden gebruikt door reisorganisatoren die vooraf stoelen op een vlucht inkopen. Bebsy.nl vermeld altijd door wie de vlucht wordt uitgevoerd.

    Hoe komt Bebsy.nl aan de informatie over de accommodaties getoond op haar website?

    De informatie over de accommodatie die wordt getoond op Bebsy.nl, wordt meestal direct aangeleverd door het hotel. Bebsy.nl mag ook geen wijzigingen aanbrengen op de verkregen informatie. Mocht sommige informatie die is verstrekt op Bebsy.nl niet kloppen met de feitelijke situatie in het hotel dan vernemen wij dat uiteraard graag.

    Is er reisleiding ter plaatse beschikbaar?

    Ja, indien je een pakketreis hebt geboekt wel. Indien je een pakketreis hebt geboekt dan dien je bij klachten de reisleiding ter plaatse te informeren. Deze gaat met de accommodatie in gesprek en de klacht proberen op te lossen. Indien de klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost kun je na jouw vakantie een klacht indienen bij de uitvoerende reisorganisator. De reisorganisator is namelijk verantwoordelijk voor de uitvoering van de reis waaronder ook je verblijf in de accommodatie. 

    Hoe en door wie worden de hotels op de bestemmingen geclassificeerd?

    De classificatie van een hotel wordt gedaan door de plaatselijke autoriteiten. Het kan dan ook voorkomen dat een driesterrenhotel in het buitenland niet vergelijkbaar is met een hotel met dezelfde classificering in Nederland.

    Hoe kom ik aan informatie over het land van de bestemming?

    Wij raden je aan om enige informatie betreffende de bestemming te krijgen middels internet en/of reisboeken. Vooral als het voor de reiziger een onbekende bestemming is. Daarnaast dien je jezelf ook enigszins te verdiepen in de plaatselijke gebruiken, cultuur en/of religie. Dit kan dan vaak al problemen of frustratie vooraf wegnemen. Op Bebsy.nl wordt vaak ook aanvullende informatie gegeven over het land van de bestemming.

    Hoe kom ik aan informatie over de luchtvaartmaatschappij?

    De informatie die wordt getoond over Bebsy.nl met betrekking tot de vertrektijden worden rechtstreeks verstrekt door de betreffende maatschappij. Vooral bij low-cost luchtvaartmaatschappijen en chartervluchten kunnen vluchttijden tot een dag voor vertrek wijzigen. Indien zich een wijziging voordoet dan informeren wij je hierover. Wijzigingen mogen tot een dag voor vertrek nog doorgezet worden het is dan ook raadzaam om minimaal 24 uur voor vertrek te controleren of er geen wijzigingen of vertragingen zijn. 

    Tot wanneer zijn de aanbiedingen van Bebsy.nl beschikbaar?

    De aanbiedingen van Bebsy.nl zijn maar beperkt beschikbaar, dus wees er op tijd bij! Een weekaanbieding is te reserveren vanaf zondag tot en met de eerstvolgende zaterdag 24.00 uur. Bovenaan de aanbiedingen bij Bebsy.nl staat altijd aangegeven hoelang een aanbieding nog te reserveren is.

    Ik kom uit België. Mag ik van de aanbiedingen van Bebsy.nl gebruik maken?

    Bebsy.nl is er voor iedereen! Het maakt dus niet uit waar je woont en ook vanuit België kun je gewoon gebruik maken van de aanbiedingen van Bebsy.nl.

    10. Vragen over Bebsy.nl

    Wie of wat is Bebsy.nl?

    Bebsy gaat voor jou op zoek naar de leukste deals en biedt iedere dag nieuwe, unieke en vooral scherp geprijsde aanbiedingen. Bebsy.nl is een actiesite voor spectaculaire deals op het gebied van:
    > dagjes uit;
    > hotelarrangementen;
    > restaurantdeals;
    > stedentrips;
    > verre bestemmingen;
    > weekendjes weg;
    > zonvakanties;
    > en nog veel meer!

    Hoe kan ik contact opnemen met Bebsy?

    Bebsy is per mail maar ook telefonisch bereikbaar:
    NLVanuit Nederland: 020-7009 406  
    BEVanuit België: 03 8080959 
    Mailen met Bebsy: info@bebsy.nl 
    Bebsy.nl is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 17.30 uur, zaterdag en zondag gesloten.

    Is Bebsy.nl aangesloten bij de ANVR en/of SGR?

    Bebsy.nl is niet aangesloten bij de ANVR of SGR maar Bebsy werkt direct samen met reisorganisaties die dat vaak wel zijn. Wanneer betreffende uitvoerende reisorganisaties aangesloten zijn bij de ANVR en/of SGR staat dat op de actiepagina van de aanbieding vermeld.

    Wat zijn de ervaringen van andere mensen die bij Bebsy.nl geboekt hebben?

    Bebsy.nl is geregistreerd bij Trustpilot, een onafhankelijke website waar consumenten bedrijven kunnen beoordelen op basis van hun ervaringen. Bebsy.nl scoort op dit moment een 8.1 op basis van meer dan 80 reviews, en daar zijn we erg trots op. Bebsy.nl doet haar best om deze tevredenheid hoog te houden. Ga naar Bebsy.nl op Trustpilot.

    11. Vragen over klachten

    Ik heb een klacht of opmerking over de vlucht. Bij wie moet ik zijn?

    Bij klachten, vragen of andere opmerkingen over de vlucht moet je in eerste instantie altijd bij het personeel van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij zijn. Is het probleem niet op te lossen ter plekke, dan kun je altijd even contact opnemen met Bebsy.nl.

    Ik heb een klacht of vraag over de accommodatie. Bij wie moet ik zijn?

    Bij klachten, vragen of andere opmerkingen over de kamer of de accommodatie moet je in eerste instantie altijd bij het personeel van de accommodatie zijn. Je kunt je klacht of opmerking het beste direct melden bij de receptie van de accommodatie, zodat zij het kunnen oplossen. Is het probleem niet op te lossen ter plekke, dan kun je altijd even contact opnemen met Bebsy.nl. 

    De foto’s of omschrijving van de accommodatie op Bebsy.nl komen niet overeen met de werkelijke situatie. Hoe meld ik dit?

    Bebsy.nl verkrijgt de informatie en foto’s van de accommodatie direct van de accommodatie. Het kan natuurlijk zijn dat de informatie en/of foto’s niet juist of verouderd zijn. Bebsy.nl is niet verantwoordelijk voor de feitelijke juistheid van de informatie, maar natuurlijk horen we het graag als er informatie niet klopt zodat we gepaste actie kunnen ondernemen. Neem hiervoor direct contact op met Bebsy.nl

    Ik ben niet tevreden met mijn kamer of verblijf bij de accommodatie op de bestemming. Bij wie moet ik zijn?

    Bij klachten, vragen of andere opmerkingen over de kamer of de accommodatie moet je in eerste instantie altijd bij het personeel van de accommodatie zijn. Je kunt je klacht of opmerking het beste direct melden bij de receptie van de accommodatie, zodat zij het kunnen oplossen. Is het probleem niet op te lossen ter plekke, dan kun je altijd even contact opnemen met Bebsy.nl.

    Ik vind de kwaliteit en de smaak van het eten ter plekke niet goed. Bij wie moet ik zijn?

    Een klacht indienen kan altijd, in eerste instantie moet je dat doen bij de accommodatie. Houd er rekening mee dat ieder land heeft zo zijn eigen eetgewoontes zoals veel salades, koude of lauwe gerechten. Is het probleem niet op te lossen ter plekke, dan kun je altijd even contact opnemen met Bebsy.nl. Indien je ontevreden bent over de maaltijden kunnen wij daar geen oordeel over geven aangezien smaak en/of kwaliteit daarvan een subjectieve mening is. 

    12. Vragen over verzekeringen

    Wat houdt een annuleringsverzekering in?

    Een annuleringsverzekering is een verzekering voor de financiële schade als gevolg van het annuleren van je reis. De annuleringsverzekering die je bij Bebsy.nl bijboekt bevat daarnaast ook een annuleringsverzekering voor de samengestelde reis. Op het moment dat je bij annulering een rekening van ons ontvangt, kun je deze declareren bij de verzekeringsmaatschappij Unigarant. Let op: de annulering moet dan wel onder de annuleringsvoorwaarden vallen. Lees hier meer over deze voorwaarden. 

    Wat houdt een reisverzekering in?

    Een reisverzekering is een verzekering voor u en uw eigendommen tijdens uw vakantie of weekend weg. De reisverzekering die we bij Bebsy.nl aanbieden biedt een standaard uitgebreide dekking inclusief ongevallen, medische kosten en bagage (excl. geld & hobby- en sportuitrustingen). Op het moment dat er financiële schade is kun je deze declareren bij de verzekeringsmaatschappij Unigarant. Let op: dit dient dan wel onder de voorwaarden te vallen. Lees hier meer over deze voorwaarden.