Veelgestelde vragen
Heb je een vraag of is er iets onduidelijk? Kijk dan eens bij onderstaande veelgestelde vragen. Staan jouw vraag en antwoord er niet tussen? Neem dan contact op met Bebsy, haar medewerkers helpen je graag verder!
Het maken, wijzigen en annuleren van een boeking
Hoe maak ik een boeking?
Je kunt de reis en datum van jouw keuze reserveren door te klikken op de knop "deze reis nu boeken" op de productpagina. Dan kom je meteen in het boekingsproces zodat je de reis kunt reserveren. De reizen van Bebsy bestaan uit een losse vlucht plus een losse accommodatie en een transfer. Ook kun je hier optioneel ruimbagage, transfers en verzekeringen bijboeken. Klik daarna onderin op “volgende stap” om hier al je gegevens in te vullen en akkoord te gaan met onze voorwaarden en privacyverklaring. Belangrijk hierbij is om de namen in te vullen zoals deze ook op je reisdocument (paspoort of identiteitskaart staan)! Daarna kun je de boeking afronden en krijg je de betaalmogelijkheden.
Welke naam moet ik invullen bij reizigers?
Bij de reizigersnamen moet je de namen invullen op exact dezelfde manier als hoe ze vermeld staan in je paspoort of op je identiteitskaart waarmee je gaat reizen. Gebruik dus ook geen initialen of roepnaam. Indien de naam op het ticket afwijkt van de naam in je reisdocument kun je mogelijk niet toegalaten worden op de vlucht of worden er door de luchtvaartmaatschappij en ons kosten gerekend aan je doorgerekend om dit aan te passen.
Is Bebsy.nl lid van het SGR?
Bebsy is een handelsnaam van Bebsy B.V. en is lid van SGR. Daarmee valt je boeking onder dekking van het SGR in geval van een eventueel faillisement. Reizen met slechts een losse vlucht zijn uitgesloten van deze SGR dekking.
Kan ik een kamertype of verzorgingstype aanpassen?
Bij sommige accommodaties is het mogelijk om het kamertype of het verzorgingstype aan te passen. De standaard prijstabel is gebaseerd of de voordeligste combinatie die beschikbaar is. Onder de prijstabel kun je in de vervolgstappen eventuele andere beschikbare kamertypes en verzorgingstypes tegen een toeslag selecteren.
Als ik een reservering maak, is deze dan definitief?
De reservering is definitief als je het hele boekingsproces hebt doorlopen, (aan)betaald hebt en wij de reis hebben vastgelegd.
Na je betaling controleert Bebsy de beschikbaarheid en boekt de reis in bij de accommodatie en luchtvaartmaatschappij. Aangezien Bebsy.nl op basis van beschikbaarheid werkt kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat er geen beschikbaarheid is. Om de kans hierop te verkleinen is het van belang de betaling gelijk tijdens het boeken of zo spoedig mogelijk daarna te voldoen. Mocht het onverhoopt toch gebeuren dat de beschikbaarheid is gewijzigd, dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op om eventuele alternatieven te bespreken. Wanneer je geen gebruik van een alternatief wenst te maken dan annuleren we de reservering uiteraard kosteloos.
Vanaf welke leeftijd kan ik een reis boeken?
Je moet minimaal 18 jaar oud zijn om een reis op onze website te boeken. Indien je jonger bent moet je aantonen dat je ouders of voogd toestemming hiervoor geven. Om te boeken kun je telefonisch of per email contact met ons opnemen.
Mag ik een baby, kind en/of minderjarige met een andere achternaam mee op vakantie nemen?
Ja dat mag, hetzij onder voorwaarden. Indien je met een baby, kind of met een minderjarige onder de 15 jaar op reis gaat en deze heeft een andere achternaam dan jezelf, dan is het verplicht dat je een ondertekende Engelstalige verklaring bij je hebt waarin staat dat de achterblijvende ouder (die wel dezelfde achternaam draagt) het kind of minderjarige toestemming verleent om de reis te maken. Bij deze verklaring dient een kopie van het paspoort van de toestemminggever gevoegd te worden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bij je hebben van de juiste en volledige documenten.
Wanneer en hoe moet ik betalen voor mijn reis?
Aangezien Bebsy.nl boekt op basis van beschikbaarheid en de reis pas inboekt bij de accommodatie en de luchtvaartmaatschappij zodra de (aan)betaling ontvangen is, is het van groot belang de betaling zo spoedig mogelijk te voldoen. Aan het eind van het boekingsproces krijg je meestal gelijk de mogelijkheid om de betaling te voldoen. Je kan betalen via IDEAL, Creditcard, Bancontact Mr Cash, diverse cadeaukaarten of via een factuur.
Indien het niet mogelijk blijkt om aan het eind van het boekingsproces de betaling te voldoen, dan ontvang je van ons een factuur per e-mail. In deze factuur tref je bovenaan een link naar onze betaalpagina, via waar je alsnog de betaling via IDEAL of Bancontact kunt voldoen. Uiteraard is het ook mogelijk om het bedrag te betalen door middel van een bankoverschrijving, naar het rekeningnummer: NL78 RABO 0352 4015 91 t.n.v. Bebsy BV.
Bebsy hanteert 3 verschillende servicepakketten. Bij het Basic tarief kun je tot aan 6 weken voor vertrek een aanbetaling van 50% doen (voor boekingen met basic tarief gemaakt voor 1 december 2023 geldt nog een volledige betaling van 100%). Bij het Smart en Comfort tarief kun je tot aan 6 weken voor vertrek een aanbetaling van 30% doen. Het resterende bedrag dient uiterlijk 6 weken voor vertrek te worden betaald.
IDEAL:
IDEAL is een online betaalmiddel, waarmee consumenten kunnen betalen via hun eigen bank. Je rekent je aankoop meteen af en betaalt veiling in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving.
Creditcards:
Wij accepteren kaarten van MasterCard en van VISA (Let op: debetkaarten worden niet geaccepteerd).
Je betaalgegevens worden versleuteld via SSL-methode. Wij zorgen met de creditcardorganisatie voor een correxcte afhandeling. De betaling wordt direct afgeschreven na het maken van een reservering. Mogelijk vraagt je creditcardorganisatie de 3D-Secure verificatiecode in te voeren. Dit is een extra beveiliging voor online betalingen met creditcards.
Cadeaukaarten:
In onze webkassa kun je ook betalen met een aantal cadeaukaarten: de Bebsy Cadeaukaart, Reiscadeau, VVV Giftcard en VVV Lekkerweg.
Let op: door wetgeving kunnen wij bij de VVV cadeaukaarten enkel kaarten met een maximale waarde van 50 euro verwerken.
Kan ik mijn boeking wijzigen?
Tijdens het boekingsproces heb je de keuze uit 3 servicepakketten, welke invloed hebben op aanbetalingsmogelijkheden, wijzigingsmogelijkheden en annuleringsmogelijkheden.
Basic: servicekosten van Bebsy € 50,- en eventuele wijzigingskosten + tariefsverschil die de leveranciers ons in rekening brengen.
Smart: servicekosten van Bebsy € 35,- en eventuele wijzigingskosten + tariefsverschil die de leveranciers ons in rekening brengen.
Comfort: geen servicekosten van Bebsy, wel eventuele wijzigingskosten + tariefsverschil die de leveranciers ons in rekening brengen
Luchtvaartmaatschappijen en accommodaties rekenen (soms hoge) kosten voor een wijziging naar een andere datum of andere bestemming of voor het wijzigen van een naam. Deze kosten verschillen per luchtvaartmaatschappij en de desbetreffende beschikbaarheid en boekingsklasses. Wij zijn hierin volledig afhankelijk van de kosten die onze partners hierin hanteren. Het is hierom van groot belang dat de gegevens in de reservering goed gecontroleerd worden voordat je tot boeken of betalen overgaat.
Indien je na het maken van je reservering toch iets wilt wijzigen, dan kun je contact met Bebsy opnemen.
Kan ik mijn boeking annuleren?
Boekingen die wij maken bij luchtvaartmaatschappijen en accommodaties zijn non-refundable, wat inhoudt dat er geen terugbetaling bij annulering zal plaatsvinden. Echter biedt Bebsy verschillende service pakketten aan waarmee een deel van de annuleringskosten toch aan je vergoed wordt. Indien je toch wilt annuleren, kun je dit schriftelijk doen via email.
Basic tarief: Tot 1 week voor vertrek 20% retour bij annuleren (uitgezonderd boekingskosten, SGR bijdrage, Calamiteitenfonds en bijgeboekte verzekeringen). Vanaf 1 week voor vertrek geen restitutie.
N.b. Boekingen met basic tarief gemaakt voor 1 december 2023 krijgen nog 20% retour bij annuleren).
Smart tarief: Tot 1 week voor vertrek 30% retour bij annuleren (uitgezonderd boekingskosten, SGR bijdrage, Calamiteitenfonds en bijgeboekte verzekeringen). Vanaf 1 week voor vertrek geen restitutie.
Comfort tarief: Tot 1 week voor vertrek 60% retour bij annuleren (uitgezonderd boekingskosten, SGR bijdrage, Calamiteitenfonds en bijgeboekte verzekeringen). Vanaf 1 week voor vertrek geen restitutie.
Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?
Bebsy streeft ernaar de reisbescheiden uiterlijk twee weken voor vertrek per e-mail te versturen. Mocht je een boeking maken waarbij het vertrek binnen deze twee weken ligt dan ontvang je deze zo spoedig mogelijk. In de reisbescheiden e-mail vind je in de begeleidende tekst de instructies over online inchecken bij de luchtvaartmaatschappij. Hiernaast tref je in de bijlage van dit bericht de vouchers aan die je tijdens je vakantie nodig zal hebben en mogelijk zal moeten inleveren bij de reisdienstverschaffer. Print deze dus uit en neem ze mee op reis.
Ik heb een andere nationaliteit of woon in een ander land dan Nederland. Mag ik bij Bebsy boeken?
Bebsy is er voor iedereen! Het maakt dus niet uit waar je woont of welke nationaliteit je hebt. Let er wel op dat je zelf controleert welk type reisdocument of visum je nodig hebt voor het land van je bestemming.
Daarnaast is het van belang dat als je niet ingeschreven staat in het Nederlandse bevolkingsregister je geen reis- of annuleringsverzekering kunt afsluiten. Een verzekering kun je dan eventueel zelf bij een lokale verzekeraar afsluiten.
Hoe kan ik een baby bijboeken?
Het is mogelijk om een baby aan uw boeking toe te voegen. Voor kinderen tot 2 jaar (op datum van terugkomst) hanteren wij een standaardtarief van €100,- voor de vlucht en accommodatie.
U kunt dan de reservering online maken met enkel de volwassenen en kinderen vanaf 2 jaar en daarna contact met ons opnemen om uw baby handmatig te laten toevoegen.
Graag ontvangen wij de volgende gegevens uit het paspoort van uw baby, zodat wij hem/haar kunnen bijboeken. We willen u nadrukkelijk verzoeken om géén kopie van het paspoort op te sturen maar enkel onderstaande gegevens in te vullen. U boekt voor 2 volwassenen en wij voeren de wijziging door.
Voornaam:
Achternaam:
Geboortedatum:
Paspoortnummer:
Vervaldatum:
Nationaliteit:
Land van uitgifte:
Zodra wij bovenstaande informatie hebben ontvangen, dan ontvangt u van ons een aangepaste factuur. Houd u er rekening mee dat wij uw baby pas kunnen bijboeken zodra wij hiervoor de betaling hebben ontvangen.
Tijdens de vlucht zal uw baby bij u op schoot zitten. Houd er rekening mee dat er voor een baby andere bagageregels van toepassing zijn. De exacte regels zijn terug te vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij. Kinderwagens kunnen gebruikt worden tot aan de trap van het vliegtuig. Na de landing zal de kinderwagen weer beschikbaar staan bij de trap (als plaatselijke omstandigheden dit toelaten). Er zijn baby-faciliteiten aan boord aan de achterzijde van het vliegtuig.
Hoe maak ik een reservering voor een groep?
Als je met een groep op vakantie of stedentrip wilt kun je via
deze pagina een offerte bij ons opvragen en dan zullen we je een gepast voorstel doen.
Praktische informatie voordat je op reis gaat
Zijn er gezondheidsadviezen of inentingen nodig?
Je dient zelf te controleren of voor je vakantiebestemming gezondheidsadviezen gelden en/of er verplichte of aanbevolen inentingen zijn. Dit kun je bijvoorbeeld controleren bij sommige huisartsen, GGD, diverse reizigersvaccinatieprogramma's of het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering (www.lcr.nl).
Welk reisdocument heb ik nodig?
Indien je de Nederlandse nationaliteit hebt kun je binnen de EU met een paspoort of identiteitskaart reizen. Daarnaast zijn er een aantal landen buiten de EU waar je ook met een identiteitskaart naar toe kunt. Reizen buiten de EU kan meestal alleen met een paspoort. Voor veel vakantiebestemmingen dient het paspoort of de identiteitskaart een bepaalde geldigheidsduur te hebben na terugkomst van de reis.
Controleer waar je reisdocument aan moet voldoen op Nederland Wereldwijd en op de website van de ambassade van het land van bestemming.
Je bent hiervoor zelf verantwoordelijk.
Indien je niet de Nederlandse nationaliteit hebt, controleer dan ook goed of er andere vereisten zijn.
Indien je de Belgische nationaliteit hebt, kun je op deze website voor meer informatie kijken.
Net als in Nederland ben je verplicht altijd een identiteitsbewijs bij je te hebben. Ook kinderen hebben een eigen reisdocument nodig.
Vergeet ook zeker je rijbewijs niet indien je een Fly & Drive hebt geboekt of van plan bent zelf een auto te huren.
Heb ik een visum nodig?
Voor sommige bestemmingen is een visum vereist. Controleer dit altijd goed op de website van de ambassade van het land waar je naar toe gaat of er voor jouw nationaliteit een visum vereist is en hoe je deze in je bezit kunt krijgen.
Voor reizen naar de Verenigde Staten is een ESTA vereist om toe te worden gelaten tot de vlucht en het land. Deze kun je bijvoorbeeld via https://esta.cbp.dhs.gov/ aanvragen.
Kan ik reizen met een nooddocument?
Het is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk om op de luchthaven van vertrek een nooddocument te kopen bij de Koninklijke Marechaussee. Indien dit mogelijk is dien je wel over een aantal benodigde documenten te beschikken. Je vindt hierover meer informatie op
rijksoverheid.
Wat moet ik meenemen als ik met een kind reis met een andere achternaam?
Indien je met een baby, kind of met een minderjarige onder de 15 jaar op reis gaat en deze heeft een andere achternaam dan jezelf, dan is het verplicht dat je een ondertekende Engelstalige verklaring bij je hebt waarin staat dat de achterblijvende ouder (die wel dezelfde achternaam draagt) het kind of minderjarige toestemming verleent om de reis te maken. Bij deze verklaring dient een kopie van het paspoort van de toestemminggever gevoegd te worden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bij je hebben van de juiste en volledige documenten.
Wat mag ik een land invoeren en uitvoeren?
Sommige producten of valuta dienen te worden aangegeven bij de douane voordat deze mogen worden uitgevoerd of kan dit alleen in bepaalde hoeveelheden. Sommige producten of souvenirs mogen helemaal niet worden uitgevoerd en kan het zelfs strafbaar zijn om deze uit te willen voeren. Denk dan voornamelijk aan souvenirs afkomstig van dieren of planten. Voor informatie over de in- en uitvoer van goederen en gelden vanuit en naar Nederland ga je naar de website van de
douane.
Controleer tevens op de website van je land van bestemming wat je daar mag in- en uitvoeren.
Hoe kom ik aan informatie over het land van de bestemming?
Indien je naar een voor jou onbekende bestemming afreist, raden we je aan om je enigszins bekend te maken met de plaatselijke gebruiken, cultuur en religie. Dit kan vaak onbegrip wegnemen waardoor je meer kunt genieten.
Is er reisleiding ter plaatse aanwezig?
Bebsy heeft ter plaatse geen reisleiding. Wel zijn wij uiteraard telefonisch te bereiken indien je een vraag hebt of met een probleem zit en dan proberen we je uiteraard zo goed mogelijk te helpen.
Je vlucht, online inchecken en bagage
Door wie wordt de vlucht uitgevoerd?
De vluchten die wij op onze website publiceren worden uitgevoerd door zowel bekende lowcost luchtvaartmaatschappijen als bekende nationale lijndienstmaatschappijen. Bebsy vermeldt in het boekingsproces altijd, door welke luchtvaartmaatschappij de vlucht wordt uitgevoerd.
Let er bij op dat als je heenvlucht door een andere luchtvaartmaatschappij wordt uitgevoerd dan degene waar je mee vliegt op de terugvlucht, je met verschillende (hand)bagage voorwaarden te maken hebt. Controleer dit goed voor vertrek.
Kunnen de tijden van mijn vlucht nog veranderen?
De vluchtinformatie die wordt getoond op Bebsy zijn de gegevens die op dat moment bij ons bekend zijn en worden doorgegeven door de betreffende luchtvaartmaatschappij. Het is mogelijk dat in sommige gevallen nog een wijziging kan plaatsvinden. Indien zich een wijziging voordoet dan informeren wij je hierover. Controleer altijd kort voor vertrek nog de actuele vluchttijden op de website van de luchthaven of in je online boeking bij de luchtvaartmaatschappij.
Hoe kan ik online inchecken voor mijn vluchten?
Bij veel luchtvaartmaatschappijen is het verplicht om van te voren online in te checken. Elke maatschappij hanteert hiervoor haar eigen werkwijze en regels. Bebsy stuurt bij haar reisbescheiden instructies mee die je op dient te volgen. Je dient zowel voor je heen- als voor je terugvlucht vooraf online in te checken. Let op dat dit soms niet tegelijkertijd kan en je voor de terugvlucht pas op een later moment kunt inchecken! Indien je niet online incheckt, rekenen sommige luchtvaartmaatschappijen kosten aan je door. Je bent zelf verantwoordelijk om online in te checken en Bebsy is niet aansprakelijk indien je dit niet doet en je kosten maakt als gevolg hier van.
Moet ik van te voren stoelen reserveren?
Vooraf stoelen reserveren is niet noodzakelijk. Tijdens het online inchecken krijg je gratis stoelen toegewezen. Als je in een eerder stadium zelf stoelen wilt reserveren worden hier kosten voor berekend. Je bent er dan echter wel zeker van dat je naast elkaar kunt zitten of op de door jou gewenste rij kunt zitten.
Wat mag ik aan handbagage meenemen?
De reizen die Bebsy op haar website toont zijn inclusief handbagage. Ruimbagage is hier niet bij inbegrepen (tenzij anders aangegeven).
Elke luchtvaartmaatschappij hanteert haar eigen regels voor handbagage met betrekking tot gewicht en formaat. Bij sommige maatschappijen is dit enkel ter grootte van een rugtas dus lees dit altijd goed.Vlieg je heen met een andere maatschappij als terug dan kunnen de (hand)bagageregels tussen je heen- en terugvlucht ook verschillen. Controleer dit ook altijd goed om problemen op de luchthaven te voorkomen.
Bebsy toont tijdens het boekingsproces middels een informatie pop up blokje wat de regels voor de door jou gekozen luchtvaartmaatschappij zijn. Ook kun je op onze bagagepagina de regels van jouw maatschappij inzien. Luchtvaartmaatschappijen houden altijd het recht de regels hieromtrent te wijzigen. Controleer daarom voor vertrek altijd even op de website van de luchtvaartmaatschappij of de regels niet gewijzigd zijn.
Wat mag ik aan ruimbagage meenemen?
Ruimbagage is niet standaard inbegrepen bij de reizen van Bebsy (tenzij anders aangegeven). Als de bagage niet inbegrepen is krijg je, indien deze optie beschikbaar is, tijdens het boekingsproces de mogelijkheid ruimbagage bij te boeken. De gewichtsopties en prijzen hiervan worden tijdens het boekingsproces getoond. Ook kun je tijdens het online inchecken vaak alsnog ruimbagage bijboeken indien gewenst. Let op dat luchtvaartmaatschappijen extra kosten rekenen indien je het maximale toegestane gewicht overschrijdt of pas op de luchthaven bagage bijboekt.
Mag ik vloeistoffen meenemen in mijn handbagage?
In verband met verscherpte veiligheidsmaatregelen mogen vloeibare stoffen slechts beperkt in de handbagage worden meegenomen: maximaal 100 ml per verpakking en maximaal 1 liter in totaal. Dit alles dient te zijn verpakt in een doorzichtige afsluitbare zak van ca. 20 bij 20 cm (verkrijgbaar op de luchthaven). Onder vloeistoffen worden niet alleen water en andere drankjes voor consumptie verstaan maar ook gels, pasta’s, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen hier ook onder dus houd daar rekening mee. Je kunt speciale mini- of navulverpakkingen kopen bij de drogist. Als je grotere hoeveelheden mee wilt nemen dien je ruimbagage bij te boeken.
Mag ik op luchthaven gekochte goederen meenemen in het vliegtuig?
Vloeistoffen die op de luchthaven zijn gekocht in tax free winkels worden na afrekening in een verzegelde tas aan je overhandigd. Wacht met het verbreken van de zegels tot na de laatste controle op de luchthaven.
Heb ik recht op vergoeding bij vertraging?
Afhankelijk van de aard en de duur van de vertraging kun je bij de luchtvaartmaatschappij aanspraak maken op een vergoeding. Uitgesloten hiervan zijn overmacht redenen zoals onaangekondigde stakingen, (sneeuw)stormen, terrorisme en aswolken door vulkaanuitbarstingen.
- Lengte van de vlucht: 1500 km of minder / Vertraging bij aankomst: meer dan 3 uur / Compensatie: € 250,-
- Lengte van de vlucht: 1500 – 3500 km / Vertraging bij aankomst: meer dan 3 uur / Compensatie: € 400,-
- Lengte van de vlucht: meer dan 3500 km / Vertraging bij aankomst: meer dan 3 – 4 uur / Compensatie: € 300,-
- Lengte van de vlucht: meer dan 3500 km / Vertraging bij aankomst: meer dan 4 uur / Compensatie: € 600,-
Op internet zijn verschillende voorbeeldbrieven (bijvoorbeeld
hier) te vinden die je naar de luchtvaartmaatschappij kunt sturen om de claim in te dienen.
Aankomst op je bestemming en transfers
Mijn bagage is beschadigd of is verloren. Wat moet ik doen?
Indien de bagage niet of beschadigd is aangekomen op de luchthaven van aankomst, dient er ter plekke een PIR-rapport te worden opgemaakt. Doe dit bij de balie waar je beschadigingen en vermissingen kunt aangeven, nog voordat je de controle passeert. Hiervoor is je boarding pass (instapkaart) met het zogenaamde claimbiljet nodig. Deze dient dan ook bewaard te worden totdat de bagage (onbeschadigd) is aangekomen. Wij raden je aan om een reisverzekering af te sluiten voor dit soort gebeurtenissen. Het kan voorkomen dat de bagage door een fout niet op de vlucht is meegekomen. De luchtvaartmaatschappij dient dan deze zo spoedig mogelijk alsnog op de bestemming af te leveren. Dit kan echter enkele dagen duren. In sommige gevallen wordt de bagage pas weer afgeleverd bij terugkomst. De luchtvaartmaatschappij dient de kosten te vergoeden wegens het aanschaffen op de bestemming van benodigde kleding, toiletspullen en andere benodigdheden.
Ik heb een transfer bijgeboekt. Hoe werkt dat?
Als je een transfer via ons hebt bijgeboekt staat alle relevante informatie op je voucher. Lees deze goed door om te zien waar je je transfer kunt vinden en wat je moet doen als je de transfer niet kunt vinden of vertraging ondervindt.
Ik kan mijn transfer niet vinden. Wat moet ik doen?
Vervelend natuurlijk als je je transfer niet kunt vinden! Echter, geen paniek. Op de voucher staat een telefoonnummer dat je kunt bellen. Zij helpen je graag verder om deze te vinden.
Wat moet ik doen bij vluchtvertraging als ik een transfer heb geboekt?
In het geval je vlucht veel vertraagd raakt of je veel extra tijd kwijt bent aan het ophalen van bagage dien je het noodnummer op je transfervoucher te bellen om hen over deze vertraging te informeren.
Je accommodatie
Vanaf hoe laat kan ik inchecken en moet ik uitchecken?
Elke accommodatie hanteert een eigen incheckbeleid. Bij sommige accommodaties kun je al vanaf 12.00 uur inchecken en bij andere pas vanaf 16.00 uur. Echter indien de kamer al gereed is voor nieuwe gasten zullen ze je zeker al eerder een kamer geven. Mocht je kamer nog niet gereed zijn dan kan je vaak je bagage bij de receptie achterlaten. Om in te checken heb je de hotelvoucher en je reisdocument nodig. Op de laatste dag van je verblijf moet je meestal tussen 10.00 en 12.00 uur uitchecken. Na het uitchecken mag je vaak alleen nog gebruik maken van de lounge en/of aanwezige bar, van andere faciliteiten kan je geen gebruik meer maken. Je bagage kan je ook in dit geval vaak achterlaten bij de receptie.
Wat moet ik doen als ik later aankom dan gepland?
Bij de meeste accommodaties maakt het niet uit als je wat later aankomt en kun je gewoon inchecken. Bij sommige appartementen of kleinere hotels is het soms handig het hotel te informeren wanneer je op de voucher bepaalde openingstijden van de receptie ziet staan die afwijken van jouw aankomsttijd. Neem in dat geval even contact op met de accommodatie. Indien je door extreme omstandigheden echt een dag later aankomt is het absoluut noodzakelijk ons hierover te informeren.
Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van faciliteiten?
De meeste faciliteiten die door een accommodatie worden aangeboden zijn kosteloos te gebruiken. Echter voor sommige faciliteiten worden ter plaatse kosten gerekend. Denk hierbij aan de minibar, spa- en wellnessfaciliteiten of bepaalde sporten. Indien er kosten worden berekend voor het gebruik van een faciliteit dan wordt dit vooraf aangegeven bij de accommodatie.
Zijn de accommodaties rolstoeltoegankelijk en mindervalide vriendelijk?
Sommige hotels hebben kamers beschikbaar voor mindervaliden of die rolstoelvriendelijk zijn. Dit zoeken wij aan de hand van jouw persoonlijke behoeften graag voor je uit. Heb je hier vragen over? Neem dan
contact met ons op en we helpen je graag verder.
Geven de foto’s de werkelijke situatie weer in de accommodatie?
De foto’s op Bebsy zijn gemaakt door de accommodatieverschaffer en zijn een momentopname. Vanwege de bouw van het complex kunnen kamers verschillende afmetingen hebben en worden er verschillende kamertypes aangeboden. Bebsy.nl toont soms verschillende kamertype foto’s op haar site aangezien deze te selecteren zijn als upgrade in de prijstabel. De basisprijs is echter altijd gebaseerd op het goedkoopste kamertype.
Hoe wordt een accommodatie geclassificeerd?
Bebsy hanteert dezelfde classificatie zoals deze door de betreffende autoriteiten in het land van de bestemming is toegekend. Niet zelden hanteren deze autoriteiten subjectieve criteria, gebaseerd op de plaatselijke normen en waarden, faciliteiten, sfeer enzovoort. Je dient hier dan ook rekening mee te houden bij het boeken van de accommodatie. Het kan dan ook voorkomen dat een vijfsterrenhotel in het buitenland niet vergelijkbaar is met een hotel met dezelfde classificering in Nederland.
Wat houden de verzorgingstypes in?
Logies houdt in dat er geen maaltijden zijn inbegrepen. Je zult dus zelf voor je maaltijden moeten zorgen. Logies en ontbijt houdt in dat je enkel ontbijt krijgt. Bij half pension krijg je ontbijt en diner. Bij vol pension zijn alle maaltijden inbegrepen: ontbijt, lunch en diner. Bij sommige hotels wordt aangegeven dat drankjes tijdens de maaltijden ook inbegrepen zijn. Als dit het geval is wordt dit duidelijk vermeld. Tot slot bieden sommige hotels ook een all-inclusive formule aan. Dit betekent dat maaltijden, lokale drankjes en soms nog andere extra’s gedurende bepaalde tijden zijn inbegrepen. De voorwaarden hiervan verschillen per hotel.
Hoe worden de maaltijden aangeboden?
Dit ligt aan de accommodatie en het restaurant. In veel accommodaties wordt het eten in de vorm van een buffet aangeboden. Dit betekent dat je zelf je maaltijden opschept. Sommige andere accommodaties serveren de maaltijd aan tafel.
Kan ik het hotel informeren over bepaalde dieetwensen of allergieën?
Als je bepaalde dieetwensen of allergieën hebt, kun je contact met Bebsy of het hotel opnemen zodat er gekeken kan worden of het hotel je in je behoeftes kan voorzien.
Gelden er kledingvoorschriften in de accommodatie?
Ja, dat kan soms voorkomen. In veel accommodaties gelden er kledingvoorschriften. Er wordt dan van je verwacht dat je in gepaste kleding in het restaurant verschijnt (bijvoorbeeld geen bad- of strandkleding).
Ik heb een ontbijt, lunch of diner gemist. Kan ik restitutie krijgen?
Nee. Indien je een late heenvlucht en/of vroege terugvlucht hebt, waardoor je het diner op de eerste dag en/of het ontbijt op de laatste dag en/of andere drankjes en hapjes mist, kan geen restitutie van de niet genoten maaltijden en versnaperingen plaatsvinden.
Je huurauto
Welke huurauto is inbegrepen bij mijn geboekte Fly & Drive?
De huurauto die je tot je beschikking krijgt is afhankelijk van de beschikbaarheid van de autotypes bij de verhuurmaatschappijen. Het gaat om een categorie A auto zoals een Hyundai I10, een Fiat Panda of een soortgelijke auto. Ook een luxere auto kan Bebsy gemakkelijk voor je bijboeken. Neem daarvoor
contact op met haar collega’s van de klantenservice, ze helpen je graag aan meer informatie.
Wat is inbegrepen of meeverzekerd bij de autohuur?
In het algemeen zijn de volgende zaken inbegrepen: verzekering van derden, diefstalverzekering (je moet dan nog wel de sleutel in je bezit hebben), belasting, luchthaventoeslag, wegenbelastingtoeslag, wegenwachtkosten. Wil je precies weten wat inbegrepen is bij jouw reis, neem dan contact op met Bebsy. Er geldt dus wel een eigen risico.
Is het mogelijk om het eigen risico af te kopen?
Er is een standaard (CDW) verzekering van toepassing met een eigen risico. De hoogte van het eigen risico kan variëren van €300,- tot circa €3000,- en is afhankelijk van de maatschappij, de categorie auto en de reisduur. Een hogere categorie auto en een lange reisduur kent een hoger eigen risico. De afkoop van het eigen risico is optioneel bij te boeken of ter plaatse af te sluiten. De volledige bescherming omvat het restitutieplan, ramen, spiegels, wielen, banden, administratie, pechkosten en de eigen risico diefstal.
Is een creditcard verplicht als ik een auto wil huren?
Ja, om de huurauto mee te kunnen krijgen is het verplicht in het bezit te zijn van een VISA of Mastercard. De naam van de bestuurder moet overeenkomen met de naam op deze VISA of Mastercard!
Moet ik een borg betalen als ik een auto wil huren?
Voor een huurauto dien je ter plekke (vooraf) vrijwel altijd een borg te betalen. Het precieze bedrag is afhankelijk van de bestemming en de verhuurmaatschappij. Hiervoor heb je een credit card nodig die op naam van de bestuurder staat. Neem gerust contact op met Bebsy, mocht je het precieze bedrag graag vooraf willen weten. Bebsy heeft trouwens ook nog een handige tip voor je: maak vooraf foto’s van eventuele bestaande schade. Zo ontstaan er geen misverstanden bij het inleveren van de auto.
Welke brandstofregeling is van toepassing als ik een auto huur via Bebsy?
Je huurauto wordt meestal aangeboden op basis van Vol tot Vol of Pre-paid, afhankelijk van de bestemming, verhuurmaatschappij en klasse. In het geval van Vol tot Vol ontvang je de huurauto met een volle brandstoftank en moet je deze ook weer met een volle tank inleveren, anders betaal je extra kosten voor het bijtanken. Bij Pre-paid dien je benzine en een eventuele servicetoeslag te betalen bij het ophalen van de huurauto. Houd hier dus rekening mee bij aankomst! De brandstofregeling die van toepassing is op jouw reis kun je vinden op de bevestigingsvoucher.
Hoe zit het met het ophalen en terugbrengen van de huurauto?
De huurauto staat voor je klaar op de luchthaven. Op sommige locaties wordt je eerst met een transfer naar de verhuurlocatie in de nabijheid van de luchthaven gebracht om daar je auto op te kunnen halen. Hier breng je de auto ook weer terug bij vertrek. De auto kun je ophalen bij de desbetreffende verhuurmaatschappij op vertoon van je voucher. Print deze dus altijd uit en neem hem mee op reis.
Welke eisen worden gesteld aan de bestuurder van huurauto's?
Op de meeste bestemmingen dient de bestuurder van de auto minimaal 25 en maximaal 99 jaar oud te zijn. Alle bestuurders moeten minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een volledig rijbewijs zonder significante aantekeningen. Per boeking is het mogelijk om maximaal 1 chauffeur op te geven als hoofdbestuurder. Wil je gebruik maken van meerdere chauffeurs? Dit is vaak mogelijk tegen een toeslag. Neem hiervoor contact op met Bebsy. Let op: Om de huurauto mee te kunnen krijgen dien je in het bezit te zijn van een creditcard. De naam van de hoofdbestuurder moet overeenkomen met de naam op de kaart.
Ik ben jonger dan 25 maar zou toch graag een auto willen huren. Welke voorwaarden zijn dan van toepassing?
Voor chauffeurs van 21 tot en met 24 jaar is het mogelijk dat er andere voorwaarden van toepassing zijn. Soms wordt er bijvoorbeeld een extra toeslag gerekend. Deze voorwaarden verschillen bovendien per verhuurmaatschappij. Voor meer informatie over deze voorwaarden kun je contact opnemen met Bebsy.
Ik ben ouder dan 65 maar zou toch graag een auto willen huren. Welke voorwaarden zijn dan van toepassing?
Voor chauffeurs ouder dan 65 jaar is het mogelijk dat er andere voorwaarden van toepassing zijn. Soms wordt er bijvoorbeeld een extra toeslag gerekend. Deze voorwaarden verschillen bovendien per verhuurmaatschappij. Voor meer informatie over deze voorwaarden kun je contact opnemen met Bebsy.
Verzekeringen
Kan ik bij Bebsy.nl een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten?
Het is mogelijk om tijdens het boekingsproces een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Om onbezorgd op vakantie te gaan is het raadzaam deze verzekeringen af te sluiten. Onverwachte en vervelende gebeurtenissen kunnen zich helaas altijd voordoen en het is dan prettig om te weten dat je een verzekering hebt die eventuele schade kan afdekken. Bebsy.nl brengt de verzekering onder bij haar partner Allianz Assistance.
Let op: je kunt deze verzekeringen enkel afsluiten als je ingeschreven staat in het Nederlandse bevolkingsregister.
Zo niet, kun je zelf elders in je woonachtige land een verzekering afsluiten voor de geboekte reis.
Wat houdt een annuleringsverzekering in?
Een annuleringsverzekering is een verzekering voor de financiële schade als gevolg van het moeten annuleren van je reis. De annuleringsverzekering van Allianz Assistance die je bij Bebsy.nl bijboekt geeft enkel dekking bij annulering voor vertrek. Op het moment dat je bij annulering een rekening van ons ontvangt, kun je deze declareren bij de verzekeringsmaatschappij Allianz Assistance. Let op: de annulering moet dan wel onder de annuleringsvoorwaarden en onder valide redenen voor dekking vallen. Bekijk hier de
verzekeringskaart en de
voorwaarden en dekkingen.
Wat houdt een reisverzekering in?
Een reisverzekering is een verzekering voor jou en je eigendommen tijdens uw vakantie. De reisverzekering die we bij Bebsy aanbieden is de Kortlopende Reisverzekering combinatie B van Allianz Assistance (eigen risico van € 50,- op bagage). Verzekerd zijn de rubrieken S.O.S. kosten, Reisbagage, Reisongevallen en Medische kosten. Op het moment dat er financiële schade is kun je deze declareren bij de verzekeringsmaatschappij Allianz Assistance. Bekijk hier de
verzekeringskaart en de
voorwaarden en dekkingen.
Hoe kan ik een schade indienen bij de verzekeringsmaatschappij?
In het vervelende geval je een beroep moet doen op de verzekering kun je hier een schadeformulier invullen. Als polisnummer kun je het Bebsy reserveringsnummer invullen dat op je factuur staat (BEB-xxxxxxxx). Vervolgens kun je onze factuur, annuleringsnota en eventuele begeleidende documenten uploaden voor verdere afhandeling. Allianz Assistancem zal de schade vervolgens met je afhandelen.
Tot wanneer kan ik een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten?
Het is mogelijk om tijdens het boekingsproces een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Een reisverzekering kunnen wij nog tot de dag voor vertrek voor je bijboeken. Een annuleringsverzekering moet je gelijk bij boeking afsluiten of uiterlijk tot 7 dagen na boeking. Dit omdat de dekking al gelijk ingaat op het moment van boeken.
Verzekeringen afgesloten t/m 30 april 2023.
Indien je 1 mei 2023 een verzekering bij ons hebt afgesloten, is de verzekering ondergebracht bij Unigarant.
In je reisbescheiden zitten documenten naar de voorwaarden en dekkingsoverzichten. Tevens vind je daar de link naar het schadeformulier.
Indien je vragen hebt, kun je uiteraard contact met ons opnemen.
Bebsy account
Wat kan ik met een Bebsy account?
Als gratis Bebsy lid geniet je een aantal voordelen. Uiteraard ontvang je ook onze nieuwsbrieven waardoor je onze beste deals en leuke inspiratie dagelijks in je mailbox ontvangt. Als je een boeking maakt, wordt automatisch een account voor je aangemaakt waar je de status van je boeking in kunt zien. Je dient wel eerst een wachtwoord te kiezen als je niet al een account had.
Als klap op de vuurpijl maak je kans op € 250,- reistegoed!
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
Indien je je wachtwoord vergeten bent, kun je naar het inlogscherm en dan op wachtwoord vergeten klikken. Daar kun je je wachtwoord/account herstellen.
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Indien je je wachtwoord vergeten bent, kun je naar het inlogscherm en dan op wachtwoord vergeten klikken. Daar kun je je wachtwoord/account herstellen.
Of je kunt als je ingelogd bent naar Profiel gaan en daar je wachtwoord wijzigen.
Ik wil de frequentie aanpassen of me afmelden voor de nieuwsbrief?
Dit kan je wijzigen door op je account in te loggen. Dit kan door rechtsboven op het paarse poppetje te klikken en vervolgens in te loggen met je email. Ga vervolgens naar het kopje Nieuwsbrief om de frequentie van de nieuwsbrief te wijzigen of je af te melden.
Ik wil mijn lidmaatschap beëindigen en mijn account verwijderen.
Dit kan je wijzigen door op je account in te loggen. Dit kan door rechtsboven op het paarse poppetje te klikken en vervolgens in te loggen met je email. Ga vervolgens naar accountinstellingen om je account te verwijderen. Je ontvangt dan automatisch ook geen nieuwsbrief meer.
Uiteraard kun je ook contact met ons opnemen en dan verwijderen wij je account.
Opmerkingen en klachten
Ik heb een klacht of opmerking over de vlucht. Bij wie moet ik zijn?
Bij klachten, vragen of andere opmerkingen over de vlucht moet je in eerste instantie altijd bij het personeel van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij zijn. Zij hebben in de meeste gevallen het beste de mogelijkheid je te helpen met je probleem. Is het ter plekke niet op te lossen, kun je daarna altijd contact opnemen met Bebsy.
Indien je klacht niet is opgelost tijdens je vakantie kan je bij thuiskomst ons contactformulier invullen.
Klachten kunnen kenbaar gemaakt worden binnen 14 dagen na thuiskomst. Klachten die later worden ingediend worden afgewezen.
Waarom deze termijn? Na een maand kunnen wij geen beroep meer doen op leveranciers die betrokken zijn geweest bij de geleverde reis.
Ik heb een klacht of opmerking over de accommodatie. Bij wie moet ik zijn?
Bij klachten, vragen of andere opmerkingen over de accommodatie of je kamer moet je in eerste instantie altijd bij het personeel ter plaatse zijn. Je kunt je klacht of opmerking het beste direct melden bij de receptie van de accommodatie, zodat zij het kunnen oplossen. Zij hebben in de meeste gevallen het beste de mogelijkheid je te helpen met je probleem. Is het ter plekke niet op te lossen, kun je daarna altijd contact opnemen met Bebsy.
Indien je klacht niet is opgelost tijdens je vakantie kan je bij thuiskomst ons contactformulier invullen.
Klachten kunnen kenbaar gemaakt worden binnen 14 dagen na thuiskomst. Klachten die later worden ingediend worden afgewezen.
Waarom deze termijn? Na een maand kunnen wij geen beroep meer doen op leveranciers die betrokken zijn geweest bij de geleverde reis.
Thema's
Wat houdt het thema Green Hotel in?
Hotels die staan aangemerkt als Green Hotel zijn gecertificeerd door de Global Sustainable Tourism Council (GSTC). De certificering is gebouwd op 4 onderwerpen:
1) duurzaam management
2) het maximaliseren van sociaal en economisch voordeel voor de lokale bevolking en het minimaliseren van negatieve effecten
3) het maximaliseren van voordelen voor het culturele erfgoed en het minimaliseren van de negatieve effecten hierop
4) het maximaliseren van voordelen voor het milieu en het minimaliseren van de negatieve effecten hierop
Voor alle uitgebreide informatie kun je kijken op de website van het GSTC.
Wat houdt het thema Adults Only in?
Als je een hotel met het thema Adults-Only kiest, kies je voor een hotel waar kinderen niet toegestaan zijn. Bij sommige hotels ligt deze grens op 16 jaar, bij anderen op 18 jaar.
Bekijk dit thema op onze Adults-Only vakanties pagina.